Det kom ett mail…

…från en person. Eller snarare en Persson.
Förnamnet kan vi utelämna, men innehållet måste publiceras. Tittarkontakt är viktigt och jag kan inte undanhålla er följande, inklistrat direkt från inkorgen för karlsson@svt.se.
Håll tillgodo:

Hej Johan,
Jag tycker ni på SVT är dumma  huvudet!!!..
Hur kan ni låta bli att sända SKIDSKYTTE-VM!!!
Längdåkning..Alpint och curling går bra. PARA-olympics liksaså. Också fotboll såklart!!!!!
Fotboll fotboll fotboll FOTBOLL FOTBOLL BLA BLA BLA FOTBOL. FOTBOLL!!!!
MEn SKIDSKYTTE.. NEÄÄÄ. USELT!!!!! PISSDÅLIGT!!!!!!!!
Trots att det är VM Och ALLT!????!!!! En sändning såg jag och då bröt du för nyheter!! Det var i DECEMBER!!! FATTA December!!!!
Nu när vi har HELENA JONNSSON OCH ALLT. ACO!!! JAja, Men ni tiger!!!!!
Det var precis samma sak UNDER FOTBOLLS-VM i SOMRAS !!!!! DÅ DU BRÖT SÄNDNINGEN i FÖRVÄG!!! URDÅLIGt!!!!!!!
Ulfbåge hit och Ulfbåge DIT!!!!! NI hatar skidskyttet för ni hatar tittaren!
Men nu är det NOG!!!!!! JAG SKITER I ER FASCIST-TV-kanal och din Mussolini-BLOGG!!!!!!!!!!

***

Alltså. Mycket mail har jag fått. Det mesta är tänkvärt, kul eller intressant. Annat direkt otrevligt. Det här sorterar dock in under rubriken ”Annorlunda” eller obegripligt.
Hursomhelst, Persson ju läser uppenbarligen bloggen, så här kommer svar:

Hej Johan, (Jonas är det, men ok… Hej  själv)
Jag tycker ni på SVT är dumma  huvudet!!!.. (Oj, aggressiv inledning och en grov generalisering dessutom)
Hur kan ni låta bli att sända SKIDSKYTTE-VM!!! (Alltså, det gör vi inte. Vi sände i stort sett allt)
Längdåkning..Alpint och curling går bra. PARA-olympics liksaså. Också fotboll såklart!!!!! (Ja, vi sänder det också. Liksom skidsk…)
Fotboll fotboll fotboll FOTBOLL FOTBOLL BLA BLA BLA FOTBOL. FOTBOLL!!!! (Du verkar inte gilla fotboll. Vi sänder för övrigt förhållandevis lite fotboll)
MEn SKIDSKYTTE.. NEÄÄÄ. USELT!!!!! PISSDÅLIGT!!!!!!!! (Som sagt: vi har sänt mycket skidskytte i vinter)
Trots att det är VM Och ALLT!????!!!! (VM sände vi i sin helhet – direkt dessutom. För övrigt har du skrivit 33 utrpostecken hittills)
En sändning såg jag och då bröt du för nyheter!! (Jag??) Det var i DECEMBER!!! FATTA December!!!! (Ja, jag fattar. Men du har en smula fel och dessutom en något otrevlig ton)
Nu när vi har HELENA JONNSSON OCH ALLT. ACO!!! JAja, Men ni tiger!!!!! (Vi har Ferry också. Och Bergman. Och du har en tendes att använda många utropstecken!!!! 50 stycken nu)
Det var precis samma sak UNDER FOTBOLLS-VM i SOMRAS !!!!! (EM menar du. Hur kom det in i det hela? Det var dessutom TV 4 som sände det) DÅ DU BRÖT SÄNDNINGEN i FÖRVÄG!!! (Vaddå jag?? Hallå? Vem tror du att jag är? Gud?)
URDÅLIGt!!!!!!! (Så ja…Andas)
Ulfbåge hit och Ulfbåge DIT!!!!! NI hatar skidskyttet för ni hatar tittaren! (Alltså Bågen är ju den som KOMMENTERAR skidskytte i SVT. Han om någon borde ju INTE hata skidskytte (damn, nu bärjar jag med versaLER också)
Men nu är det NOG!!!!!! (76 stycken) JAG SKITER I ER FASCIST-TV-kanal och din Mussolini-BLOGG!!!!!!!!!! (Ajdå, då kanske du inte får detta svaret ändå).

Jag vet inte om du blev något klokare av detta. För säkerhets skull mailar jag dig även ett svar, om du verkligen slutat läsa Mussolini-bloggen. 
Och till sist: Om du nu lyckats missa alla sändningar (utom en i december) i vinter så misströsta inte. På torsdag kl 14,05 sänder vi skidskytte igen. Världscupavslutning från Ryssland. Med Helena Jonsson. Med ACO. Och utan fotboll.

Med vänlig hälsning Ben Ito

Explore posts in the same categories: Karlsson

Etiketter:

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

19 kommentarer på “Det kom ett mail…”

  1. Andreas Says:

    Jösses vad sorliga människor det finns i detta land.

  2. MattiasE Says:

    Hjälp, vad läskigt alltså! Det här måste ju vara en människa med mycket ilska inom sig.Skulle inte vilja ha direktkontakt med den personen.

  3. Jenny Says:

    Du Jonas, det är en jäkla tur att det snart är slut på vinterstudion för denna gång för det är inlägg som detta som gjort att jag gått och blivit fullständigt fjortiskär i dig;)

  4. micke Says:

    Tyvärr så tyckte jag nog att det var lite småkul.
    Jag har fel då och då rörande allt möjligt men det här tar ju alla pris.

    Jaja, hoppas att han mår bättre nu.

    Tack för en sjysst säsong, blir liite många timmar framför tvn bara men det ör ju valfritt.

  5. Sandra Says:

    var han bakis under VM eller? 🙂

  6. Vonkis Says:

    *garvar*
    Det där måste ju vara ett skämt. Om man nu vurmar så mycket för skidskytte kan man ju inte ha missat allt ni har sänt, ni har väl inte missat en enda tävling den här säsongen?

  7. Sofia Says:

    Kan vara det roligaste inlägget på sjukt länge!
    Fortsätt underhåll oss Jonas! 🙂 du är bäst!

  8. aku Says:

    va? det måste väl vara ett skämt, eller?

  9. Telefonistan Says:

    Har suttit i telefonväxel på TV4 och det där är tyvärr vanligt (flera gånger om dagen) förekommande. Man undrar ju hur dessa människors världar ser ut. Egentligen. Förmodligen ganska små.

  10. Pia Says:

    Du skriver helt underbart!
    Er sportredaktion MÅSTE fortsätta med nån sorts blogg! Jag kommer sakna er som sjutton annars 🙂

  11. Johanna Says:

    Hoppas verkligen att det mailet var ett skämt, annars var det nog tyvärr ifrån en person som mår lite dåligt och har en del uppbyggd aggressivitet inom sig.

    Oavsett så var Krönikörens (Johans???) svar klockrent! Dagens första asgarv!

  12. Böna Says:

    Hej Jonas, jag tycker inte heller om när du bryter för nyheter. Varje gång du gör det blir jag bitter inombords. Jag har sett dig bryta för nyheter flera gånger i vinter – varför? Och varför ler du så konstigt varje gång du gör det? Det känns inte ok!

  13. Minna Says:

    Jösses! Man måste ju vara totalt sportointresserad för att lyckas missa så totalt. Det är ett under vad folk orkar bli irriterade på!
    Jag har skidskyttet som favorit gren på vinter, och jag tycker nog att jag fått njuta av många bra sändningar, och inte direkt saknat något. Har dessutom haft många roliga lässtunder på bloggen, så jag ser bara fram emot nästa vintersäsong och hoppas nu är tillbaks då! (Har ni tur så missar denna Persson nästa vonter helt och hållet!)

  14. Böna Says:

    Viadukt!

  15. Inga Says:

    Det gick år efter år efter år. Magdalena vann och vann och vann i världscupen men inte många minuters direktsändning i SVT utan vi som var intresserade fick
    titta på ARD, Eurosport, ZDF eller fantastiska NRK.
    Men i SVT var rutan svart. Sent omsider vaknade Svanberg och grabbarna ur sin Törnrosasömn.Och nu när
    Ekwall fått sparken som krönikör i fyran kunde han väl som omväxling till Grenemark och besserwissern Ulfbåge få kommentera åtminstone den mixade skidskyttestafetten nästa gång den dyker upp i rutan.

  16. MattiasE Says:

    Kalle Grenemark och Christer Ulfbåge är ju bäst!!
    Vad vore skidskytte utan dom två?
    Fast alla tycker ju olika förstås.

  17. F Says:

    fick du något svar efter detta?


  18. […] Det kom ett mail… […]

  19. Daniel Says:

    Har inte varit inne å kollat vinterstudiobloggen på länge. Men det var tur jag gjorde det idag.
    SOM jag skrattade. Skrattade mer och mer desto längre ner jag läste och när jag kom till sign Bönans kommentar blev det för mycket. Jag låg på sängen och skrattade så tårarna sprutade!
    Värmde förresten upp skrattmusklerna redan i morse då jag läste en intervju med Susanna Kallur i Göteborgsposten:
    ”Du har sagt om att bli igenkänd: ”Vill man slippa är det ju bara att springa saktare”. Tänker du så?
    – Det är ju inte för att jag är seriemördare eller nåt, det är ju för något kul, nåt bra, nåt positivt”.


Kommentera

