Popsen är slut – Vinterstudion fortsätter…

Lite vemodigt känns det att säga tack för den här säsongen.
Samtidigt skönt att bli lite ledig och kunna ägna mig helt åt familjen.
Och det är med glädje jag lämnar över till Yvette och Magdalena nästa Vinterstudiohelg. Det blir kanon.

Men varför jobbar du inte sista helgen kan ju vän av ordning undra.
Svaret är enkelt. Det här är sista helgen.
Åtminstone var det så i vår ursprungsplanering.
Och då blev det också så i min privata planering.
Inte kunde väl jag ana att framgångarna för Vinterstudiokonceptet skulle göra att SVT-ledningen skulle drabbas av storhetsvansinne.

Häromdagen såg jag Eva Hamilton liksom svävandes fram i korridoren iklädd en stor vit päls.
Frost i håret. Isande blick. Små, kalla moln vid varje andetag när hon rabblade vinterns tittarsiffror.
Framför sprang redaktör Blomberg och spred ut låtsassnö som dom hämtat från dekorförrådet.

Hamilton spände blicken i alla som kom i närheten och förkunnade med hög röst:
– Det är jag som är Kung Bore. Ingen ska komma och bestämma när vintern är slut. Så länge jag vill ha Vinterstudio så är det vinter. Vi sänder ytterligare en helg.
– Du vet väl att det är slut på både alpint och längd, försökte Blomman.

Hamil…förlåt, Kung Bore slog ut med armarna, pälsen fladdrade, iskristallerna föll sakta mot golvet
– Det spelar ingen roll. Så länge Helena Jonsson har möjlighet att vinna världscupen så är det vinter.
– Men Pops är på semest…
– Ha ha ha, Pops bestämmer inte när vintern är slut. Ersätt svikaren!
– Okej, Yvette tar det. Vi sänder Vinterstudion en helg till med skidskytte, konståkning och kanske curling. Men sen får det vara stopp.
– Visst. Men sen börjar vintern i augusti igen.
– Augusti? Men friidrotts-VM då? sa Blomman lite försiktigt samtidigt som han singlade iväg ytterligare några snöflingor.
– I Augusti är det vinter, kanske redan i Juli. Flytta friidrotten.

Blomman lät dom sista flingorna falla till marken och gick därifrån med en suck. Förmodligen lite bekymrad över hur vi ska kunna fylla sändningstiden alla helger mellan Juli och November utan tävlingar.

Exakt när vi är tillbaka vet jag inte men att döma av det som utspelades i korridoren verkar det ju som att ledningen i varje fall planerar för ännu en säsong med Vinterstudion.

Bloggens framtid då?
Vet faktiskt inte. Jag skriver gärna, det har varit ett kul sätt att få ännu mer kontakt med er som tittar på Vinterstudion. Nästa vinter (juli, augusti nån gång alltså) lär den säkerligen vara tillbaka, tiden däremellan har jag ingen aning om.  Det får nån annan ta tag i. Nu ska jag vara ledig.

Återigen.
Tack allihopa för erat blogg- och mejlengagemang och därmed stora och viktiga delaktighet i våra Vinterstudiosändningar. Ha en skön vår så ses vi nångång, nånstans.

/popsen

Explore posts in the same categories: Vinterstudion

Etiketter: , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

26 kommentarer på “Popsen är slut – Vinterstudion fortsätter…”

  1. Danne Says:

    Tack för denna vintern från mig en trogen tittare,, fast det är som bäst när det är poppsen Pillan björn och stig som sitter där… då vet man att det är lördag vinter och en härlig pist att titta på ..

    kanske borde vdn/eran chef tänka lite mera på att stryka förnedringen i tv programmet Grillad för det tar ursäkta (faanimig)bort hennes glans som chef och bytedr pälsen till skinnpaj och knogjärn tycker inte det passa i svt kl 21 en fredag.

    nog om de tack snälla ni för denna vinter..längtar till aug.

    Mvh Danne

  2. Märta Says:

    Tack själv! Många härliga timmar framför TVn har du bjudit på. Tack! Och ha en skööön ledighet! / M

  3. Anna Says:

    Ville bara tacka för den här vintern, det har varit många kanonhelger med er i vinterstudion. Nu blir det vår, kanske tur att ni slutar sända så att man hinner vara utomhus och njuta av våren….under säsongen planerar jag mer eller mindre mina helger kring era sändningar. Tränar innan eller efter, lagar mat i nån liten paus och umgås med min pojkvän och vänner när sändningarna är över för dagen…..Ni gör ett kanonjobb varje helg och jag är mycket imponerad av era kunskaper och engagemang.

    Så tack för den här tiden vi ses garanterat till vintern igen.

    MVH Anna

  4. Andreas Says:

    Tusen tack för årets säsong av vinterstudion!

  5. Hanna Says:

    Tusen tack för att ni förgyllt våra helger denna vinter!

    Jag ser redan nu fram emot nästa säsong : )

    Tack Popsen och vinterstudiogänget. Ha nu en riktigt skön ledighet och njut av den härliga vårsolen!

    En stor kram till er alla.

  6. jennie Says:

    Tack för denna säsongen.
    Har varit jätte skoj att se på vinterstudion, kommer sakna den!
    Önskar dig en välförtjänt semester!

  7. Carro Says:

    Tack för denna vinter, det har varit helt fantastiskt att vi fått ”personlig” guidning inför allt man följt denna vinter.
    Kul att du orkat med alla dessa helger och tävlingsdagar, du är värd din semester. Strunta i Kung Bore =)

    Popsen, du gör dig suveränt framför kameran och jag ser fram emot en till säsong !

    Massor av kramar till Popsen och HELA gänget som orkat så här länge.

  8. MattiasE Says:

    Ja vinterstudion har verkligen vunnit mitt hjärta i vinter.Det har nästan varit stressigt,att hinna äta och fika mellan varven,för att inte missa nånting.Tusen tack,vinterstudion och alla som jobbar med den,bra jobbat!
    Jag ser framemot nästa säsong,ah yes!!
    Vad ska man göra efter nästa helg? Kanske gå utanför lägenheten 🙂

  9. Johanna Says:

    Ha en skön och välförtjänt semester! Helgerna kommer att kännas tomma framöver, men å andra sidan – tänk så mycket annat man kommer att hinna med på helgerna när man inte ”behöver” sitta framför tv:n 7-8 timmar om dagen…

    Stort tack också till Magdalena, Stig, Björn, Bågen, Kalle, Pillan, Bo A Orm, Blomman, Yvette, Krönikören, Bankiren mfl!

  10. Erik Says:

    Jag hoppas SVT sport gänget fortsätter blogga även fast vinterstudion stänger för denna säsong

  11. Anna Says:

    Får hålla med Mattias€! och alla ni andra!

    Är visst inte bara jag som tittar på vintersport på Sveriges mesta kanal.

    Att man börjar julpynta affärerna i vissa städer i oktober tror jag de flesta börjar acceptera, men om svt skulle sända Vinterstudio mellan juli och mars?! Hur skulle det se ut?

    Jag hoppas i alla fall att Popsen inte är helt slut, utan att Popsen kommer tillbaka sen…!

    Vintern är inte slut än i alla fall…

    Ha det bra alla bloggläsare/bloggare!

  12. Henrik Says:

    Hoppas ni fortsätter med bloggarna, nästa vinter och förhoppningsvis genom sommaren också. Alltid kul att läsa om ”bakom kulisserna” och funderingar och tankar som ni har som inte alltid kommer ut i sändning.

    Tack iaf för en kul vintersäsong

  13. FrankiToy Says:

    Hej och tack för den här gången.

    Hopppas innerligt att Vinterstudion är tillbaka säsongen 2009/10 .

  14. paburen Says:

    Anar man en övergång mellan raderna? Nej, nej, nej popsen!
    Vi vill ha dej kvar på svt, och en dag kan du köra över Hamilton.
    Ha en skön semester!

  15. Anna Says:

    Tack, tack tack för alla fantastiska timmar med Vinterstudion (och bloggen)…det känns otroligt vemodigt att det är slut. Tur att vi har en helg kvar, fast utan ”Pops”blir det inte riktigt samma sak.

    Ha en välförtjänt semester…

  16. Larsson Says:

    Tackar Andre för denna gång… men ska bli kul med Yvette sista helgen, det blir nog bra.
    En fundering kring TV produktionen från falun, det var inget vidare med kameraplaceringen på upploppet. Mycket mer spännande när TVkameran följer löparna från sidan sista biten!

  17. Vonkis Says:

    Ni får ta och döpa om bloggen så kan ni sportblogga hela året. Annars vet jag inte hur det ska gå.

  18. KmB Says:

    Bloggen måste fortsätta!

  19. Annica Says:

    Tack André för denna säsong. Du är verkligen nr 1 som programledre i sportsammanhang numera ! Jag hoppas verkligen du kommer tillbaka nästa vinter i vinterstudion.
    Ha en bra semeter!!

  20. Ann-Louise Says:

    Tack för en fantastisk säsong. Du Pillan Stig Kalle, ni gör att vintern blir lite lättare att stå ut med. Hoppas ni är tillbax nästa vinter

  21. Misswar Says:

    Vinterstudion har varit guld, hela vintern! Ta en välförtjänt semester Pops! Du har sett lite sliten ut senaste veckan. Men ett bra jobb har ni gjort och varit mitt sällskap på olika sätt hela vintern.
    Ibland när man legat sjuk över helgen. Ibland när man bara velat ta det piano en lördag. När det varit dags för storstädning så har det varit vinterstudio på i bakgrunden i stället för musik. SVT producerar som vanligt välproducerade program! Men jag vill se mer humor, som med frukten till exempel!

    TACK! pst, jag är glad för att det blir en helg till! Konståkning är min absoluta favorit, att titta på.

  22. Lövet Says:

    Ja, en helg kvar och det blir minst sagt ovant med Yvette i studion men bra att man kör på ända in i slutet. Det hade känts fel att inte slutföra skidskyttesäsongen med vinterstudion. Dessutom lite bonus med konståkning och tydligen vm-final i curling om damerna går till den. I övrigt förtjänar Popsen semester för denna helgen såg han verkligen sliten ut. Men hoppas du är tillbaka med nån vm-studio under friidrotten i augusti. Ha det bäst André!

  23. Frida Says:

    Tack för en underbar vinter!! Här är det halv snöstorm så här är sesongen lång ifrån över..men ni är så underbart härliga och gett mig många härliga helgen framför grym idrott! 🙂

  24. Carl Says:

    När allsvenskan slutade i höstas undrade jag om inte livet var slut. Livet, ett nytt liv gick vidare; livet med härliga långa vinterdagar där man fick arbeta intensivt för att hinna med alpint, längd och skidskytte, däremellen kloka kommentarer och trevligt samkväm med Vinterstudion.

    Precis som jag gjorde i höstas undrar jag om inte livet nu är slut. Någonstans tror jag ändå att ett nytt liv kommer under sommarhalvåret och att, tro det eller ej, att vintern 2009/10 också kommer att ge liv. Förhoppningsvis ett trevligt liv, vi har många unga talanger i svensk skidåkning oavsett om det är på längden eller tvären.

    /Carl

  25. Annika Says:

    Stort tack till er alla! Nu kommer tiden på helgen att svämma över, kanske man kan få lite saker gjort. Vi ses igen till nästa vinter, och däremellan med lite andra idrotter. Jacob, Anders, Kalle, Ulfbåge m fl – ni är bäst!!!

  26. Ulf Ingberg Says:

    Hej Vinterstudion
    Kan ni visa på kartan var denna plats i Ryssland
    skidskyttet går?!!!
    MVH
    Uffe


Kommentera

