Statsministern och Anja laddar för Åre

Fick mess från FriidrottsKrönikören.
”Har bloggen havererat?”
Svaret är nej.

Är tillbaka i Åre.
Känns lite som att komma hem.
Har nämligen tagit plats i våran VM-stuga från 2007.
Kenta å hans crew har varit här i några dagar och snickrat ihop stugbitarna som legat nedmonterade under en pressening sen guldveckorna för två år sen.
Förutom när dom forslades till Östersund och skidskytte-VM ifjol.
Men det mästerskapet glömmer vi.

Kan bli några trevliga dagar här under världscupavslutningen med Wiberg, Fagerlind och Strand som stugsällskap.
Vi håller på med ett tekniktest just nu och jag blir påmind om att det alltid var minst 30 grader varmt i stugan.
Stig kommer ändå sitta i termobyxor den här gången också.

Dom senaste dagarnas oförlåtliga bloggsvacka förklaras med sjukdom för min del och friidrott för Krönikörens.

Foto-Frisell dyker in i stugan.
Förmodligen den alpinfotograf som har bäst kontakt med åkarna efter alla sina år på besiktningar.
Han har varit och tankat bilen.
Låter ju inte så spännande, men på tiden som gick mellan det började rinna blyfri 95 i slangen och kvittot skrevs ut inne på macken så hann Foto-Frisell med att träffa Anja, Janica och Wiberg. Anja var på ett strålande humör och tvättade bilen.

Själv träffade jag statsministern häromdagen.

Buss nummer 76. Jag rullar på barnvagnen och tittar upp, där sitter Ingvar Carlsson.

ingvar 

Svensk förbundskapten i politik 1986-91. Fick foten efter svaga resultat för att sen återkomma 1994-96.

Vi har aldrig träffats så vi intar en något avvaktande hållning.
Men Ingvar förstår såklart att jag känner igen honom (det gör väl alla).
Jag vet att Ingvar är väldigt sportintresserad så jag anar att han känner igen mig. En gång ledartyp alltid ledartyp. Ingvar tar första steget.
– Hej, säger Ingvar
– Hej, säger jag.

Sen tystnad.
Sådär tyst som det kan bli när två personer som inte känner varandra funderar på om det ska sägas nåt mer eller om det ska räcka med ett hej. För att köpa mig tid rättar jag till något som inte behöver rättas till i barnvagnen. Sen känner jag att jag bör säga något mer.
Det är ju ändå en fd statsminister vi talar om.

Jag kör safe.
– Hur tror du det går för Elfsborg i år då?
Här följer en tre minuters utläggning om försäsongsresultat, Anders Svenssons form och Ishizakis betydelse. Sen växlar Ingvar spår.
– Synd att det gick så tungt för Anja och Kalla i VM, det blir inte lika roligt att titta på er då. Tänk bara vad kul det var under VM i Åre.

Nu kan ju aldrig världscupavslutningen bli lika het som ett VM men jag lämnar ändå Ingvar med ett löfte om att han nog ska bli nöjd om han tittar på våra sändningar från Åre.
Och dan före dan liknar det faktiskt redan VM 2007.
I detta nu gör vädret att herrarnas störtloppsträning ställs in.
Damernas och herrarnas störtlopp imorgon byter tid med varandra.
Och nu har vi tänt brasan i studiostugan också.
+32
Kan bli rätt hett ändå.

/popsen

Explore posts in the same categories: Vinterstudion

Etiketter: ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

4 kommentarer på “Statsministern och Anja laddar för Åre”

  1. John Doe Says:

    Bra att ni är igång här igen. Bara en rubrik som fattas, så är vi alla nöjda och glada.

  2. MattiasE Says:

    Ja man har ju helt klart bloggabstinens 😉
    Måste vara rätt kul att få träffa en fd statsminister också 🙂

  3. Sandra Says:

    haha samma här, undrade om om min dator började tröttna på denna sida när inget nytt hände.

  4. Ivve Says:

    Tycker det är skönt att se att Ingvar tar bussen, det tror jag nog inte så många statsministrar efter honom kommer göra.

    Kul med lite fart i bloggen igen också.


Kommentera

