Peppar peppar

Klockan är 08.37, frukosten är över och det har ännu inte kommit ett enda sms om att någon i Sverige är sjuk eller avstängd.
Sällan blir man så glad över att ingen hör av sig.

Läser till och med på nätet att Södergren börjar pigga på sig.
Tjoho!

Nu till stadion, med först ska vi filma lite i Foto-Frisses hyrbil.
Ja, ni får se sen.

/ Jonas

Explore posts in the same categories: Uncategorized

15 kommentarer på “Peppar peppar”

  1. Stefan A Says:

    Så länge det är tyst är det bra.

  2. MattiasE Says:

    Ja vi håller tummarna nu.Kul för Södergren också 🙂

  3. Gösta Says:

    Sluta gnälla så förbenat på svenska skidåkare i både nu- och dåtid. Och så allt detta ”förståsigpåande”. Vilka svenska ungdomar vill ägna sig åt idrott, när massmedia bara kritiserar och raljerar. Det är inte den här sortens jornalistik t ex Daniel Richardsson just nu behöver. Man är beredd att ta till ett klassiskt utrop från skidåkaren Häggblad eller vem det nu var.

  4. Gabriel Says:

    Gösta, du har rätt. Vi ska inte ha några förväntningar på våra åkare. Vi ska dunka dem i ryggen när de gör ett riktigt skitlopp i VM och säga: Bra jobbat, härligt! Det viktigaste är att man kämpar. Alla ska få vara med! Går det åt skogen så är det bara roligt!

  5. mieto Says:

    Tittar just på dokumentären om Plex o Vasaloppet.
    Plex, vilken hjälte!
    Lind, vilken magiker!
    Den röda SVT-sport kavajen med emblemet, fan vad snygg den är! (jag säger som pucko-modebloggarna: gaaah, cravings, mååååste ha!)

  6. Håcke Says:

    Vad bra. Kalla kan göra något stort idag. Formen finns där och hon sa i en intervju igår att stafetten inte sitter kvar i benen. Full fart framåt.

  7. Larsson Says:

    Vill inte förstöra nöjet men vi ska inte ha för höga förväntningar. Vad är realistiskt:
    Kalla, en till två minuter bakom segraren godkänt.
    Haag, om man räknar på hennes resultat på staffetten.
    Två till tre minuter bakom segraren godkänt.
    Övriga halkar nog tyväär längre ner…

  8. Gabriel Says:

    Kalla har utklassat alla i världseliten på skate flera gånger under de senaste två åren. Och de menar jag UTKLASSAT. Hon är världens bästa skateåkare. Hon har högst syreupptagningsförmåga av alla om jag inte missminner mig.

    Allt annat än guld är en besvikelse. Och så ska det vara de närmaste 10 åren.

  9. Bard Says:

    Ja jeg er norrmann och jag tror Kalla kan vinne Guld i dag.

    Silver til Steira 🙂

  10. Sandra Says:

    jag vågar inte säga något. 🙂

  11. MattiasE Says:

    Inte jag heller.Då blir det som när Ulfbåge brukar säga att nu sätter ACO eller Helena (exempelvis) sista skottet och så bommas det(precis när han säger det)och hamnar precis utanför pallen. 🙂

  12. Sandra Says:

    jag är glad att jag inte våga säga något.

  13. MattiasE Says:

    Det finns ju andra som gör det desto mer 🙂

  14. Larsson Says:

    Är ingen besserwisser men var var det jag sa(skrev) det blev än värre som en viss KK brukar basunera ut. Men undrar om charlott var missnöjd med vallningen, för hon svarade ju undvikande om orsaken till res. liksom hon var diplomatisk vid frågan om vallningen vid skialation då hon bara sa glidet var bra. Men man såg då vad bakhala laggarna var.

    Men å andra sidan när Krönikören o Bankiren refererar verkar det aldrig gå bra för di svenske, ja bara bävar inför morgondagens femmil!

    En sak som är bra med dom nya stora plattskärmarna är att man ser meeer, bättre än typ monitorer. Jag undrar hur många som skrek när Kalla föll första gången, SER DOM INGENTING jag gjorde det ialla fall, fall…

  15. MattiasE Says:

    Jag såg det direkt, men det är inte så lätt när det var så tjockt med folk.Fallet hade ju ingenting med utgången att göra iallafall.Får väl se längre fram om vi kan få någon utförligare förklaring varför det blev som det blev idag.
    Sen för imorgon har jag inga som helst förväntningar vad gäller svensk medalj.Jag kommer att vara totalt nollad…:-)


Kommentera

