Dags för en Klyscha….

Små marginaler. 
Jodå. Vi dammar av den gamla godingen.
Men det är verkligen det ett sprintkval handlar om.

Hade Anna Olsson åkt sex hundradelar snabbare skulle hon hamnat i det första heatet med Matveeva, Ingemarsdotter, Brun-Lie, Weibel och Kirsi Perälä. Ett på pappret hyggligt enkelt heat.
Sex hundradelar mellan dröm- och mardrömskvart.

Nu gjorde hon inte det, utan får istället Petra Majdic, Follis, Nystad och Henkel… Huvva!
Men vi ska inte måla fan på väggen – Olsson tycks ju vara i bättre form än Majdic.

I vårt interna tips (som märkligt nog leds av Dagge på Radiosporten) har jag Majdic, Muranen, Follis.
På herrsidan har jag Jönsson, Hattestad, Petuchov.
Valde bort Anna Olsson och Renato Pasini från Pallen i sista stund.

Kalla då? Klar finalchans.
Men rent spopntant hade det passat Sverige bättre överlag om damerna kört herrbanan och herrarna dambanan.
Men jag tror inte arrangören tänker ändra sig.

Nu – herrtävling.  Går Hetland vidare kan han bli livsfarlig, men precis som för Tobbe Fredriksson är kvalet kritiskt.
Ska jag gissa tror jag att Petuchov och Newell kommer ha raketfart i kvalet, men att det blir svårt sen. I alla fall för Newell.
Ryssen har jag ju som sagt på pallen.

/ Jonas

Explore posts in the same categories: Uncategorized

3 kommentarer på “Dags för en Klyscha….”

  1. Erik Says:

    Nu är det snart dags! 🙂
    Förresten Jonas, korrekturläser du inte? 😉
    ”om damerna kört herrbanan och damerna herrbanan.”

  2. Goran Says:

    Som krönikör – Helt OK
    Som tipsexpert – hmmmmmmm samma klass som Nybrink

  3. Sepp Says:

    Små marginaler… snälla, kan ni inte sluta med det? För det första tror jag marginaler kan inte vara annat än små, eller? För det andra, finns det en sport där marginalerna är stora (om nu marginaler kan vara stora?)..?


Kommentera

