Hur ska någon palla morgondagen?

Har just sett reprisen på herrarnas 15km.
Ja. Jag såg direktsändningen också.
Ja. Det är lite sjukt.
Men jag sitter och förbereder helgens Vinterstudio och då är det skönt med lite inspiration i bakgrunden.
När jag hörde intervjuerna med åkare och förbundskapten en andra gång så tappade jag koncentrationen på helgen.
Istället började jag räkna.

Med startnummer 16 passerade Daniel Rickardsson första kontrollen efter 4 minuter å 35 sekunders åkning.
Redan då hade han halkat långt efter.
Då var det fortfarande 10 minuter och 25 sekunder kvar till det största svenska medaljhoppet Johan Olsson skulle starta som nummer 46.
På fötterna hade Olsson likadana skidor som Rickardsson, under fyra å en halv minuts åkning, varken fått glid eller fäste med.
Vid sin sida hade han ett par ruggade skidor redo.
Såna som medaljörerna åkte på.
10 minuter och 25 sekunder till att tänka om.
10 minuter och 25 sekunder till att byta om.

Eftersom det gick likadant på reprisen som i direktsändningen så inser jag att det nu är för sent att göra nåt åt missen.
Bara att hoppas att dom inom laget reder ut vem som är ansvarig för att det gick som det gick så att det inte går igen.
Och med det så lägger jag villervallan bakom mig och blickar framåt mot en ruggig sportlördag.

Nu är jag ju igång med matematiken så vi fortsätter på det spåret.
Jag och Magdalena inleder klockan 09.00 imorgon i SVT1.
Slutar 17.50
Borde innebära 8 timmar och 50 minuters sport.
I Vinterstudiovärlden är matematiken inte så enkel.
2xVM och 2xVC-alpint innebär att vi inte kan undvika krockar.
Ungefär som SVT:s team i Liberec.
Därför invaderar vi även SVT2 i 3 timmar och 35 minuter.
Med andra ord 12 timmar och 25 minuter sport.
Därefter Helgmålsringning där författaren Carin Noelius talar om kärlekens väg inför fastlagssöndagen.
I fem minuter.
Sen Sportnytt.

När det gäller beräkningarna av hur det går imorgon så behöver jag er hjälp.
Vem har störst pallchans? Och varför?
Kalla i dubbeljakten?
JonssonOlofssonZidekNilssonDomeij i skidskyttestafetten?
Pärson i störtloppet?
Bergman i masstarten?

Om någon av dom pallar imorgon återstår att se.
Vad som står klart är att det finns mycket att se för dom av er som pallar.

/popsen

Explore posts in the same categories: Uncategorized

19 kommentarer på “Hur ska någon palla morgondagen?”

  1. Martin Says:

    om Kalla har bra skidor imorgon och hon är med efter den klassiska sträckan blir det medalj. Jag ser henne som det största hoppet imorgon.

  2. wde Says:

    pops, vilken är din ”favvosport” att kolla på? vem tycker du är bäst inom vintersport världen?

  3. Fredddan Says:

    Jag håller med dig popsen. I denna väderlek borde man haft de första åkarna(Mathias&Daniel) som ”föråkare”.

    Det är bara att ta nya tag och att spekulera om löpare är dopade tycker ajg är helt fel. Johan är egentligen inte så långt efter när man vet hur mycket vallan kan göra i detta före. Sådana spekulationer kan Aftonbladet hålla på med om de vill.

    Måste tacka för en bra sändning! Lyssnade direkt i radio på jobbet och såg reprisen på TV. Tycker TV-versionen var bra mycket bättre.

    /Fredrik

  4. Lisa Says:

    Jag rtor på dubbla brons imorgon; Kalla i damernas dubbeljakt (hon kommer äga på fristilen, men blir nerspurtad av Kowalczyk eller nån norska)
    och även skidskyttedamerna ”skräller” med ett brons, bakom de överlägsna tyskorna och ryskorna på andra plats.

    Vi pallar, om du pallar Pops!
    Heja Sverige! 🙂

  5. Slakmotan Says:

    Hur inkvoterad är Yvette?

    Hon hade ju inte många rätt i intervjufållan i dag. Skulle prata och flamsa med Karlsson Jr istället för att prata med med medaljörerna. Dessa kände hon inte heller igen trots att de stod bredvid henne.

    Karlsson Jr fick vinka in dem åt Yvette som hellre ville flamsa med Karlsson Jr. När hon väl började intervjua så var engelskan dålig och det ställdes nonsensfrågor som klart avslöjade att det var sisådär med kunskapen om skidåkning och faktorerna som var viktiga i dagens lopp. Bedrövligt!

  6. hulken Says:

    Vad kul med en initierad och bra programledare som äntligen kan få idrottsmännen (och kvinnorna) att ge ett innehålsrikt svar som ger nått för tittaren och inte ett blaha blaha svar.

  7. Slakmotan Says:

    Hulken: Programledare? Innehållsrika svar? Vad babblar du om?
    Du har uppenbarligen inte sett dagens sändning – tills dess – zip it!

  8. aku Says:

    slakmota: kanske hulken använde sig av en gnutta sarkasm där ?

  9. MattiasE Says:

    Hur lätt är det att se med ryggen? Hon har ju inte ögon i nacken vad jag vet.Det var ju bra att Jonas såg medaljörerna och kunde vinka in dom, vad är problemet?
    Sen att åkarna är dåliga på engelska det rår ju inte Yvette över.Hur lätt är det att intervjua då?
    Nä fy tusan vad ni gör ett bra jobb.
    Sen vad det blir för medaljer ska jag inte spekulera i för det kan ju gå precis hur som helst.Det är ju det som är så spännande med sport.
    Självklart pallar jag, det kan aldrig bli för mycket sport 🙂

  10. hulken Says:

    Slakmota: Såg hela sändningen annars så hade jag inte yttrat mig. Men du är fri att tycka vad du vill och jag med. Härligt! Sarkasm? Not. Frågan är om du såg hela sändningen? Kände du igen finnen utan nummerlapp och skidglasögon som Karlsson vinka in? Om ja så är du duktigt initierad tycker jag! Ingen sarkasm där heller. Alltid kul me dom som är initierade och kan komma med konstruktiv kritik. Det driver oss alla framåt.

  11. Gabriel Says:

    Inatt ska jag drömma om Charlotte Kalla som, med 2 kilometer kvar, totalbombar Polskan, Dopingfinnen och Saarinen i sista uppförsbacken och vinner med 20 sekunder.

    Charlotte ”le Bömb” Kalla.

  12. Slakmotan Says:

    Hulken:

    Min poäng var just att hon hade ryggen mot den plats där de aktiva fanns. Hon var där för att intervjua dem inte flamsa med Karlsson. Jag tycker att hon är alldeles för tunn. Sorry!

    Nu skiter vi i det och siktar mot morgondagen. Vore grymt juste om Kalla kunde knipa en medalj. Heja Sverige!

  13. annica Says:

    Vill bara göra er uppmärksamma att det står fel under ”Hålltider” för morgondagen på Vinterstudions hemsida. Det står masstart skidskytte damer men det ska väl vara stafett??

    Glöm inte bort att vi är många som planerar våra liv efter Vinterstudion och dessa hålltider ;).

  14. Lövet Says:

    Ja bara inte Kuitunen vinner är jag nöjd. En gång dopad ALLTID dopad och har inget att göra på en idrottsarena. Jag vet att hon avtjänat sitt straff och reglerna är som dem är. Kommentatorerna låter dock för glada när och beundransvärda när dem kommenterar Kuitunen. Varför ifrågasätts och påminns det inte om att hon en gång varit dopad. Jag mår illa varje gång jag ser henne! Usch!

  15. Ante Says:

    Kalla har klart chans på medalj om hon är med efter den klassiska delen.

  16. hulken Says:

    Slakmotan: Japp det gör vi, heja Kalla. Bara en sista sak, som jag fattar det så är ju ryggen mot dom som passerar när man pratar in i kameran, så kan det då kansle vara lite svårt att se vad som händer bakom ryggen…? Tunn – fine men om du ha koll – som du troligtvis har – så kritisera konstruktivt. Med verbala påhopp utan analys gör du bara bort dig.Med hopp om de rätta skidorna imorgon!

  17. Gabriel Says:

    Jag tror att Kalla pallar. Frågan är: Pallar Kalle Pallander?

  18. aku Says:

    nä hans knä e paj

  19. Andreas Says:

    fullspäckad helg. Får se om man orkar 🙂


Kommentera

