Kaoset bakom kulisserna

Tyckte ni att vår sändning från Liberec var väl strulig?Åjovars ja, håller med…tekniken hade inte lust att leverera någon formtopp redan i premiären;-)

Så här; någon minut före sändning var ljud-kontakten noll mellan studion och tv-huset i Stockholm.Ljudledningen ville inte vara med (kräksjuk?).Jag hör något svagt i örsnäckan som låter likt vår vinjett.Hojtar till världens bästa  fotograf-Frisell ”jag tror vinjetten går”..”näe, är du galen” svarar Frisell o slänger upp kameran på axeln.Jodå….kör…hör jag långt långt borta.Så kör vi.Sen såg ni.Inga inslag med bantester, svenskform o svensksjuka ville starta på min uppmaning, försvunna i…cyberrymden?Våra kära kollegor i Stockholm slet för att få ordning…men nej..tekniken hade inte lust.Alla gjorde, liksom Brodin, Olsson o Andersson det dom skulle-men det genererar inte alltid medalj.

Nåväl, imorgon är en ny dag.Har smärtsammare minnen från sändningar.Fysiska.Som när Pops o jag kom på iden (ja, kanske mer Pops-han har alltid galet många idéer, ofta galna…oftast bra) att hoppa studsmatta tillsammans i direktsänd inledning av Lillasportspegeln.Vi tränade lite.Tyckte oss ha hittat en grym tajming.Han hoppade upp mot kameran, sa ”hej o välkommen till Lilla”..jag studsade upp o fortsatte ” idag ska vi snacka simhopp med Anna Lindberg”.Vi hade full koll.Bra flyt.Men.Någonstans vid replik fyra sprack det.Vi tappade tajmingen..o landade samtidigt.Har ni testat?Det blir väldigt stumt.Flärp lät det i min fot när ett ledband slets sönder.Jag tappade balansen o famlade i farten..fick tag i Pops..och ja, en intim del av Pops..som piper ” vi stannar där”.Bra val.Vi genomförde sen käckt halvtimmans direktsändning med smärtor av olika slag ..följt av några veckor på kryckor.För mig.

Nåväl, dagen övergår snart till morgondag.Då tror vi på bättre form…liksom på Olsson, Södergren..och ja alldeles säkert Bauer.

//VM-debutant Yvette

 

Explore posts in the same categories: Längd-VM

Etiketter: ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

7 kommentarer på “Kaoset bakom kulisserna”

  1. Tintin Says:

    Hej Yvette! Kul med en tjej. Kul inlägg också. Har bestämt mig för att inte skaffa studsmatta…

  2. Johanna Says:

    Haha, som sagt kul att få veta lite av vad som pågår bakom kulisserna!

    Hoppas på bättre lycka med tv-sändningarna från Tjeckien idag (och en svensk medalj såklart!)

  3. MattiasE Says:

    Hej Yvette!
    Ja det där med studsmattan var ju mindre lyckat, men det var ju en kul ide.Jag kan tänka mig att Pops kommer med galna ideer, han verkar lite som en spjuver.Hoppas det går bättre idag då med all denna teknik.Lycka till!
    Idag tar Södergren eller Olsson medalj.Kan det rentav bli två?

  4. Bengt Hedbom Says:

    Varför rapporterar ni inte om ALLA tävlingar i Liberec? Hur skall folk begripa medaljställningen när ni tiger som muren om grenar utan svenskt deltagande?
    I sanning urkass journalistik.

  5. Ponna Says:

    Jag tycker det är helt rätt att sålla. Visst kunde man visa en skylt med prispallen (tänk om man är på muggen just då) på avslutade tävlingar. Men allvarligt talat, vem bryr sig att en japanska vinner damernas backhoppning i lilla backen? Bättre att fokusera på svenskarna, det vill åtminstone jag se.

    SVT-gänget i Liberec är kanon!!!

  6. Mattias Says:

    Yvette. Kan du sluta vifta med händerna så förbannat? Så jäkla irriterande att se på. Man ser mer på dina händer än lyssnar på vad du säger. Kan du inte prata utan att vifta med händerna eller vad är det frågan om???

  7. Ola Says:

    Ha ha ha,

    jag tycker du gör ett jättebra jobb!
    Kul krönika också. Om du tillbringade några veckor hoppandes på kryckor, kan jag gissa att Popsens fick tillbringas i celibat! Vem hade det värst?
    Våga inte sluta skriva krönikor!

    Ola


Kommentera

