Lyckligt slut på dramat

Årets ”releaseparty” är avklarat.
Klockan 08.32 var teambilen åter på vägen.
Det verkade som hela Val d´Isere hade koll
på vår misslyckade utflykt.

Samtidigt som pistmaskinen anlände för att dra loss
vår Chevrolet  tutade sopbilen vilt. Chauffören vinkade
intensivt, pekade på bilen och skrattade.
För en millisekund tänkte jag på Sällskapsresan 2
och kollade snabbt om han hade samma jacka som jag.

När bilen väl var krokad med pistmaskinen gick det hela
som en dans.

bild-841

En pistmaskin på nära håll inger respekt!

Lite som att åka kärlekstunneln på Gröna Lund.
Fast mysfaktorn var noll, bara sitta där och styra.
Efter en halvminut var jag ute på vägen igen.

Under bärgningen hade vägen – den enda infarten
till Val d´Isere – stängts av.  När jag klev ur bilen
såg jag  50-tal bilar blinka och tuta.
Stämningen var något jobbig.

Pistmaskinisten Jean-Pierre tog det lugnt,
Olivier, mannen med kättingen,  skrattade
och gav mig en klapp på axeln.
Nu börjar VM på allvar…

Johan Ejeborg

 

 

 

 

 

 

Jag kollade

Explore posts in the same categories: Uncategorized

2 kommentarer på “Lyckligt slut på dramat”

  1. Andreas Says:

    Årets releaseparty indeed. Hysteriskt kul.

  2. Bella5 Says:

    Ja det här var verkligen en historia. Skönt att det löste sig till slut. Försök hålla dig på de uppskottade vägarna hädanefter…Johan.
    Kul att få något att skratta åt från Val d’Isere för det har vi verkligen inte varit bortskämda med hittills……..och då syftar jag förstås på svenska framgångar.


Kommentera

