Stig har aldrig sett en så svår Super-G…

Stig Strand ramlar in på kontoret efter att ha besiktigat dagens tävlingsbana.
Han har termobyxorna på.
Vet inte om han överhuvudtaget tagit av sig dom sen Åre.
Nu är outfiten dessutom kompletterad med ”psyktofflor” som Stig kallar dom.

 img_0523

Termobyxor och ”psyktofflor”. VM kan börja.

Så till det viktiga.
Stigs omdöme om dagens backe.
– Jag har aldrig sett en så svår Super-G. Det är brant hela vägen, ingen glidsträcka. Kanter och övergångar.
– Vem vinner då, undrar jag.
– Jag har ju tippat Pärson. Det står jag fast vid.

Anja verkar förresten rätt avslappnad. Foto-Frisell hamnade bredvid den regerande mästarinnan i liften. I tidningarna har det stått att dom skulle stänga igen för media. Sluta sig. Inte vara så tillgängliga.
Anja verkar inte vara inne på den linjen.
– Var fan har du varit, hojtar Anja
Foto-Frisell var ju min sambo i alperna under flera års tid när vi följde världscupen på nära håll. Men när jag sen hamnade i Vinterstudion i Stockholm så hamnade Foto Frisell överallt annar i världen än på alpint.
– Dubai, Sydafrika, Florida. svarade Foto-Frisell.
Inte Alperna precis.
– Jahapp, konstaterade Pärson.
För ett ögonblick kanske hon såg en glimt av livet efter karriären. Nu är det Super-G och inget annat som gäller. Den svåraste Super-G banan nånsin enligt Stig.

Snart vet vi hur det går.

Förresten. Jag var inte försvunnen. Jag blev inkastad i Gomorron Sverige, något jag inte visste om när jag bokade radiointervjun. Bra att Krönikören fick göra lite nytta också.

/popsen

Explore posts in the same categories: Alpina VM

Etiketter: , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

7 kommentarer på “Stig har aldrig sett en så svår Super-G…”

  1. Brita Says:

    Ojojoj, nu är det nära. Tar förstås sen lunch idag, så jag inte missar nåt. Ska bli super-spännande! 🙂

  2. Johan Says:

    Jag undrar om Pernillas mössa är sponsorkrav (hoppas det) eller privat inköpt? Hur som helst så är lunchen avklarad, barnvagn inköpt och salva att smörja in nagelbanden med, som lär ryka inom kort.

    Go Jessica, du tar det.

  3. Martin Says:

    glöm foppatofflorna ;),,,
    digga stigs variant!! hahah
    till sommarn blir de psyktofflor som gäller!
    /M

  4. Ola Åkesson Says:

    Hjälp en okunnig skåning.
    Vad betyder ”Skrå” som Stig pratar om hela tiden är det något Tärnaby-uttryck eller är det svenska. Vi skåningar fattar inte alltid de åda språken…

  5. Johan Says:

    Jag blir inte klok på var de åker? Är det under Solaise eller?

    Popsen, kan du hjälpa mig???

    /Johan

  6. Brita Says:

    Ola, ”skrå” innebär att backen lutar ”snett”, inte rakt ner. Då åkarna svänger lutar det då antingen in mot porten eller så lutar det från porten. Om det lutar ifrån porten, så är det lätt att hamna på den berömda innerskidan.

    Det såg verkligen hur svårt ut som helst idag. Trist för tjejerna.

  7. Lars Says:

    Tycker att Pillans inställning till banornas svårighet år ytterst märklig.
    De bästa vinner även om banorna är enklare.
    Detta är ju som om VM-finalen i 110 m häck skulle avgöras med 20 cm högre häckar bara för att det är VM


Kommentera

