Vinterstudion kräver splitvision….

Först. Vad var det jag sa om Krönikören. Visste att han inte skulle kunna hålla sig ifrån bloggen hela semestern. Skönt att höra att Karlsson har det bra, även om det är oroväckande med kaffekaoset. Vet hur viktigt kaffet är för Krönikören.

Sen. Skulle vara intressant att höra hur ni där hemma löser situationen som pågår just nu. Sprint i SVT1. Storslalom i SVT2. Skidskytte i SVT24. Jag har ju förmånen att vara omringad i studion av TV-skärmar. Men det kräver en oanad dos av splitvision för att kolla Jonssons skytte, Emils sprint och Anja storslalom samtidigt. Tur att vi inte har rättigheterna till herrslalomen i Österrike. Då skulle nog huvudet kollapsa.

Sist. Idag tar Björn Ferry sin tredje världscupseger. Då ska jag bara titta på skidskytte. Och dricka kaffe. Det du Krönikören.

/popsen

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Etiketter:

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

26 kommentarer på “Vinterstudion kräver splitvision….”

  1. Sylvia Says:

    Så här gör en enkel TV-motionör: Ser på SVT24 på spännande skidskytte, när skyttet klart zap över till SVT1 och sedan datorn och vinterstudion hela tiden med… 🙂
    5 bom på Neuner!!!

  2. Åsa Says:

    Jag säger bara internet!! Man kan ju följa allt live via olika webbsidor!! Men borde inte vinterstudion kunna styra tiderna med tanke på populariteten 🙂

  3. Holm Says:

    Kör skidskyttet på datorn, sprinten på TVn och slår över till alpina när det är spänning… som nu. Inte mycket att göra åt om man inte har mer än en TV – eller?

  4. Lars S Says:

    Inte lätt men det går, kräver stor fokus och en väldigt massa zappande!

  5. Gustaf Wiklund Says:

    För att följa skidskyttet kan man också gå in på http://www.biathlonworld.com/en/. Där går det att följa mellantider och skjutresultat, skott för skott, live! Perfekt om man har en bärbar dator och trådlöst bredband, bara att stationera sig framför tv.

  6. ulla Says:

    Det är lite trist att behövas välja, alla kan ju inte titta på internet p g a långsamma uppkopplingar men jag är jättenöjd med dom bra sammandragen i vinterstudion. tack för ett superprogram!!

  7. krister Says:

    Godagens pops!

    Jodu Pops det är lite segt o inte kunna se allt men jag föredrar skidskytte och sprint för det händer nåt hela tiden, så zappar mellan dessa två..

    /Krister

  8. Joel Says:

    För oss stackars exilsvenskar var det höjden av lycka när skidskyttet igår visades i Play. I värsta fall får jag gå till skolan och se på NRK, men det är lite av en paniklösning.

  9. krister Says:

    Ljuv musik an Jonnson…Grattis ♫ ♪ ♪ ♫

  10. Vinterstudio-fantast (Tjej) Says:

    Idag blev det en gammal klassisker….att zappa…började med att sätta igång videon och spela in ….men roligare att se live….såg mest av skidskyttet eftersom det blev så spännande….såg Anjas lopp och en hel del sprint däremellan.
    Finns viljan så hänger man med i det mesta…dessutom med en dator i knät så man kan uppdatera sig på allt däremellan.

    …jag vet inte men jag börjar snart känna mig lite beroende av Vinterstudiosändningar….kan tänka mig att det finns fler som jag.

  11. Kalle Says:

    Splitvision vore en dröm. I avsaknad av det kör vi sprinten på tv utan ljud, och dator brevid med skidskyttet där ljudet får vara på. Hett tips!

  12. Susanne Says:

    …min man säger att jag tittar för mycket på Popsy…förlåt Vinterstudion menar jag förstås….vad tror ni, kan detta bli ett problem?

  13. Maria Says:

    Jag säger också internet! Haha, och TVN.
    Jag satt vid datorn och kollade sprinten för att informera mamma och mamma skrek till mig om skidsyttet! Rolig kommunikation hos familjen Pettersson 😛

  14. Mattsson Says:

    Skidskytte via internet, sprint på tv och storslalomen hoppas jag att det blir ett sammandrag ifrån.
    När gör pops tv-debut i fartdräkt? Eller blir det en längdskidskroppsstrumpa nästa gång?

    Tack för bra service!

  15. Andreas Says:

    De alpina berör mig inte för fem öre så det zappas mellan sprint och skidskytte.

  16. Vinterstudio-fantast (Tjej) Says:

    Pops…..vi är många som vill se nya inslag av Skidskolan igen under Vm, kommer den populära följetongen tillbaka??

  17. ski Says:

    Zappar mellan kanalerna! Men i slutändan blev det mest alpint och skidskytte.

  18. Sture Skrinnare Says:

    Hej!

    Jag undrar om det kommer att finnas någon bevakning på VM i skridsko.

    Som det nu är matas man av skidor på alla längder och bredder så att man storknar.

    Visa skrinnare i rutan så vi får elegans, fart och kraft att titta på, det finns dessutom svenskar som håller på att ta sig upp i absoluta toppskiktet internationellt, inte vill ni väl i TV-studion bli dom sista som upptäcker det.

    Det skulle vara skönt att slippa höra det eviga aj,aj,aj som tycks gälla i skidor.
    Hur kan man koka ett långkok på längdskidor där det bara gäller mellan ca: 5 nationer, hur spännande kan det vara? Skulle norrmännens och finnarnas Buss fastna i trafiken till tävlingsplatsen så kan ju Sverige komma på pallplats utan att anstränga sig.

    Nej! Visa svenska folket en av våra mest anrika sporter!

    Det vilar ett stort ansvar från sporten i tv att bredda utbudet, även om det inte skulle innebära en pallplats för en svensk i nuläget.

    ( Foppas fot och nystarter har blivit på tok larvigt att ens omtala och ta tid med i TV-sporten, kom igen bättre kan ni )

  19. Mattias Says:

    Ja det är tufft när man man måste välja. Ser trots allt på Skidskytte i första hand, det är ju så otroligt spännande och publikvänlig sport.Kul är det ju också att det är ingen given vinnare, det kan ju vara 10 -15 som kan stå på pallen. Slår sen över till sprint och längdskidor. Alpint är inte direkt min melodi, men kan se det om det inte är något annat.

  20. bengt Says:

    jag tycker fjanten karlsson kan stanna där han är

  21. Elin Says:

    Vinterstudion ÄR mina helger – jag önskar att ni kunde ha en sommarstudio också. Jag laddar upp med matinköp och annat på fredagseftermiddagen och håller mig sedan i tv-soffan hårt zappandets lördag och söndag.
    Som tur är har min bästa kompis en ganska svår Andre Pops-förälskelse så hon vill i alla fall hålla mig sällskap 😉

  22. Matti Says:

    Använder modern teknik, 42 tums skärmen delad i två delar, SVT1 på ena halvan och SVT24 på den andra. Zappar endast ljudet. Det krävs två boxar.

  23. Marika Says:

    Hej där vinterstudion!

    Hela helgen, så fort vi har tillgång till TV, bänkar sig far och dotter (ibland även mor) i tv-soffan. Även fast vi inte alltid tittar står tv:n alltid på för senaste uppdateringarna. Det blir skidor både uppförs, slättförs och utför, ibland orkar man knappt ut och springa själv eftersom man blir helt slut av alla andra sporter.

    Är det flera grenar och kanaler samtidigt blir det först en snabb disskussion om vilken sport som ska kollas på, oftast längdskidor eller skidskytte, blir det denna kanal. Fast så fort det blir lite ointressant på ena kanalen blir det ett snabbt byte för att kolla status. Ibland blir man kvar, om det är riktigt spännande, och ibland blir det tillbaka till gamla kanalen.

    Alltid lika kul att se vad helgen och vinterstudion bjuder på. Och tack för alla sammanfattningar, lite svårt att hänga med ibland.
    Nu är det ju snart dags för alla VM i skidor plus fortsatt vm i Handboll, tack för att bandy-vm slutar idag (hoppas självklart på en svensk seger) en mindre idrott att hålla koll på.

    Ett stort Lycka Till till Sverige och ett stort tack till alla ni i vinterstudion som gör ett så bra jobb!
    /Den 16-åriga vinterstudio-följaren

  24. Snow racer Says:

    Kör hårt SVT!
    TV4 ska inte få sändningsrättigheterna! Jag är nog inte ensam om att vilja slippa spela in allt för att snabbspola igenom all den mängd reklam man måste utstå i TV4. Stå på er,SVT.
    Men; ska ni hålla förstaplatsen före TV4:as giriga ”industri-TV-tjäna-massa-pengar-ideologi” så måste ni bredda utbudet, annars finner ni er snart ompsrungna fastän tittarsiffrorna är lovande i dagsläget. Heter vinterstudion vinterstudion och bara sänder skidor så är det lika bra att kalla programmet skidstudion. Vintersport innefattar mycket mer än alpint och längdskidåkning. För mig och många andra är ettan och tvåan två helgrymma sportkanaler på alla plan, särskilt för att man slipper migräninducerande reklam. Så varför inte göra något bättre när man kan? Hats off till våra skidåkare och alla andra vi får se varje helg, men alla 9 miljoner svenskar åker inte skidor! Får ni bredden behåller ni positionen, det är jag övertygad om! Kan vi få se skrinnarskridsko, curling, bobsleigh, extremsport, snowboard, snöskoter m.m. så vore det helfränt för de sporterna är häftigare än någonsin! Det Finns folk som vill se detta jag lovar kom igen!! Ni kan!!

  25. Martina Says:

    Väldigt enkelt. Skidskyttet kommer ALLTID först. Sen, när de har gått i mål, snabbt över till tvåan. Se Anja missa över kanten och inse att det inte blir mycket bättre än 19:e plats. Då är det bara att ta sig över till ettan och se finalerna i sprinten, för egentligen behöver man inte se alla kvalheaten.
    Men skidskyttet borde prioriteras och visas i ettan.

  26. anita Says:

    Hej Jag undrar om din bisittare har någon tjej


Kommentera

