pops i järbyns fartdräkt…här är bilderna

Rekapitulation.

Värnpliktsnytt bad om en intervju med rubriken ”Vem fan tror du att du är?”. Lät ju lite provocerande, å det är alltid bra att känna på att vara ”på andra sidan” ibland. Dom ville plåta i vintermiljö så vi bestämde torsdag förmiddag i samband med att vi skulle spela in SVT-trailers i Hammarbybacken för vår galna VM-månad. 

Telefonsamtal i förrgår från Rebecka på Värnpliktsnytt.
– Vilken storlek har du på fartdräkt?
– Fartdräkt? (börjar ana oråd…)
– Ja. Till fotograferingen.
Det var här jag borde lämnat w.o.
Det var här jag borde ha blåljugit. Sjuka barn. Ska till London och bli adlad. Så´n sjuk otur, fastnade precis med fotbojan i hissen. Men.
Det var här jag svarade följande.
– Medium…kanske.

Okej. Du får stå ditt kast. Hur farligt kan det vara? Skulle få ångra den sista tanken. Här är fartdräkten som mina vänner på Värnpliktsnytt hade i nävarna när vi möttes imorse. 

cimg17491

Jo. Ni ser rätt. JÄRBYN Patrick. Hallå! XL. JÄRBYN. Han har ben som General Sherman träd. Det har inte jag.

trad1  vandrande-pinne

general Järbyn?                vandrande pops?

Ni förstår att det var med skräck jag nu började ikläda mig Järbyns extraskinn. Inne på en toalett nedanför Hammarbybacken. Utanför rullar den tunga trafiken på som vanligt. Som om inget hänt. Här står jag och undrar om jag kan ta mig ut genom toalettfönstret. Men nej. Det kan jag inte. Kom igen nu Pops visa lite mental styrka.

 jarbyn1

Originalet i en fartfylld pose.

 Kläderna gör mannen. Dräkten betyder allt. Ena benet i. Jag är ju nästan Järbyn. Båda benen. Lauberhornrennen nästa. Men ingen risk för att blodcirkulationen ska avstanna till fötterna om jag säger så. Hahnenkammrennen here I come. I med armarna. Upp med dragkedjan. Smiter den inte åt lite över bröstet ändå? VM-brons i störtlopp. Trevande sträcker jag mig mot låset på toalettdörren. Ha! Sparkade ni mig ur landslaget va? Jag ska visa er! Gläntar sakta på dörren. Här kommer Järbyn.

Fnittrande från Armé-Rebecka.
Järbyns ande svävar iväg.
Kvar står Pops i fartdräkt.
Det här var vad hon såg.  

popsdrakt 

Kopian. Som tror att det värsta nu är gjort.

Jag är inte Järbyn. Ut i backen ändå. Känner mig som om jag vore på väg till maskerad utklädd till stålmannen. Inte riktigt som en alpinstjärna. Fotograferingen förstärker den känslan.

popsdrakt2  

Bilden är arrangerad

Nu börjar jag förstår rubriken på intervjuserien. ”Vem fan tror du att du är?”. I det här läget är jag fullt koncentrerad bara på att inte glida nerför branten i Hammarbybacken. Då skulle jag ju kunna se löjlig ut…

Men jag överlever. Och det är riktigt roligt. Såg ni micken i snön? På det riktiga fotot håller Armé-Ludde micken som om han intervjuar mig direkt efter mitt fall. Kul idé. Ska bli spännande att se resultatet (länkar till artikeln när den är klar i ett senare inlägg). Så vem fan tror jag att jag är då? Inte Järbyn i varje fall.

Snart sova. Först benböj fram till midnatt.

/popsen

Explore posts in the same categories: Uncategorized

6 kommentarer på “pops i järbyns fartdräkt…här är bilderna”

  1. Mario Says:

    Helt fel beslut popsen. Du skulle ha sprungit !! Nödutgången fanns ju bakom dig. Dessutom hade du fördelen att ha en fartdräkt. Vem skulle ha hunnit ikapp dig?? 🙂

  2. B Says:

    haha, ska bli kul att se resultatet!

  3. Håkan Says:

    Tycker att du var riktigt söt i Järbyns fartdräkt Pops! =)

  4. Susanne Says:

    Fartdräkt –> Fartsuit –> som en fjärt i rymden…eller en Popsy i Järbyns dräkt… *ler sött*

  5. Johan Åberg Says:

    Hej Sötgöte,
    Kan man få en date med den slimmade kexchokladen Popps?
    /Johan

    ”PS Sist jag hade fartdräkten hade jag inga kalsonger, He he DS”

  6. Fred Says:

    hahhah


Kommentera

