Jag förvandlades från jävla svin till underbar på tolv minuter

Inställningen betyder allt. Det blir vi påminda om i varje tävling vi följer, spelar ingen roll vilken sport det handlar om. Det behöver inte ens gälla sport. Även en TV-sändning följer dessa lagar.

Försöker läsa igenom alla mejl som kommer in till Vinterstudion under sändning. Idag ledde det fram till följande mejlkonversation med en av er tittare. Tittaren får vara anonym.

13.18 Pling i Vinterstudions mejlkorg under herrarnas andra storslalomåk.

”Hej. Att inte ni på svt kan ha en Direkt info i högra hörnet är åt helvete. Jävla svin. Förbannad så in i helvete.”

Okej. Här är en tittare som verkar lite upprörd. Men han har rätt i sak. Snabb kontakt med redaktör Blomberg som var tillbaka i förarsätet efter två glassiga veckor i San Francisco och Hawaii. Funkade ju alldeles utmärkt med vikarien Bursell (han som är identisk med Micke Nylander) också men ni vet ju hur det blir när man har vikarie. Jag la häftstift på stolen. Kastade suddgummin. Skickade lappar till Janette Hargin inne i studion. Hade planer på att skolka på sönda´n.

Nåväl. Redaktör Blomberg tog blixtsnabbt kontakt med PK (programkontrollen) som la dit en ”direkt” text uppe i högra hörnet. Faktiskt ganska viktig information under en Vinterstudiodag där vi ju blandar direkt med sammandrag och analyser. Alltså var tittaren som uppmärksammade oss på detta värd ett svar.

Det är här inställningen blir helt avgörande för vår fortsatta relation. Svälj stoltheten. Knyt näven i fickan. Tre djupa andetag. Åsså ett vänligt svar.

13.25 Pling i tittarens mejlkorg.

”Hej xxxxx! Tack för ditt mejl. Det var uppmärksamt. Ett misstag från oss som vi nu rättat till. mvh André Pops”

13.30 Pling i Vinterstudions mejlkorg.

”Först ett stort tack för ditt snabba svar och åtgärd!!! Förlåt mina hårda ord André Pops. Men just då menade jag det. När jag ser direkt info behöver vi och ingen tvivla på det. Tack till dig André Pops och Pernilla. Eran info om ditten och datten i backen är underbar att lyssna på. Konceptet är lysande. Hälsa Pernilla och God Fortsättning på er bägge.”

På Stenmarks tid kallades det för ett lappkast. Inställningen betyder allt.

Även om tävlingen och läsandet av andra nya mejl nu tog det mesta av min uppmärksamhet så ville jag ju inte lämna tittaren hängande när han svängt totalt.

13.42 Pling i tittarens mejlkorg.

”No hard feelings! Kul att du gillar programmet. Jag gillar ditt engagemang :-)”

Nu är jag och tittaren tajtare än Järbyns fartdräkt.

14.32 Pling i Vinterstudions mejlkorg.

”Tack till dig André Pops – Pernilla !! Tack för kanonsändning från Dig och Pernilla !! Du är en stjärna !!!”

Inställningen!

Ser fram emot fler mejl från er imorgon då vi bjuder på dubbla slalomtävlingar. Långlopp från Tjeckien. Skidskytte från Oberhof. Åsså ett härligt reportage med Ingemar och Stig.

09.00 kör vi igång. Don´t miss! Å vi sänder direkt.

/popsen

Explore posts in the same categories: Uncategorized

7 kommentarer på “Jag förvandlades från jävla svin till underbar på tolv minuter”

  1. Maria Says:

    Så ödmjukt André, att basunera ut att tittarna tycker du är en stjärna.
    Tönt!

  2. popsen Says:

    Tråkigt Maria att du helt missuppfattade mitt inlägg…Syftet var att med hjälp av en rätt märklig och skojig (tyckte jag) mejlkonversation visa på hur ett program kan engagera tittarna och hur lite det är som skiljer mellan att gilla och avsky ett program….

  3. Martin Says:

    Jag förstår helt och hållet vad Pops menar med sitt inlägg. Om du inte har något vettigt att skriva så låt bli istället.

  4. Lance Says:

    Läste på SVT-siten att P Wiberg kritiserar ”våra” svenska slalomherrar, med all rätt kanske. Där vet hon också att Myhrer och Byggis kommer att stanna hemma från VM ifall de fortsätter att åka lika dåligt fram till VM, det är däremot B.S. Alla våra slalomherrar kommer att finns i Val d’Isère när väl VM drar igång. Det vore en större sensation om dom stannade hemma än om de vann VM i slalom.

  5. Katarina o Jonte Says:

    Vilken sportdag ur svenska ögon sett! Vi tycker att du gör ett bra jobb i studion. Fortsätt med din stil den vinner i längden! Kattis o Jonte

  6. Daniel Says:

    Underbart inlägg ju! Jag följer vintersportsändningarna med stor behållning, det är ett alldeles lysande koncept. Och att få inblickar i vad som händer bakom kulisserna är oerhört spännande. Och ni är ju stjärnor, så varför inte lyfta fram en sådan konversation för att bidra till lite goda skratt? 🙂

  7. Clas Says:

    Hej André!
    Jag vill också poängtera att du gör ett otroligt bra arbete, både i och utanför rutan, och detta inlägg är inget undantag. Maria verkar ha egna problem och jag tycker det är behjärtansvärt att du ens orkar ta dig tid och förklarar för henne hur det låg till. Keep up the good work och jag hoppas jag får se dig många fler år i rutan!!!


Kommentera

