BINGO!

Räcker det med tre i rad för att få ropa Bingo!?
Men jag är inte vinnare – utan förlorare. The Great Loser i SAS tombola.

Är nu upp i tre raka SAS-flygningar med förlorat bagage. Tre i rad!
Vad sysslar de med på flygplatserna runt om i Europa??
Den här gången var det fler än 20 passagerare som inte fick med sig sitt väskor från Köpenhamn.
På bagagebandet vällde istället skidfodral efter skidfodral ut. Jenny Hansson stod det på ett. Maria Rydqvist på ett annat.
Det vara bara ett problem – landslaget åkte med ett helt annat flyg.
Heja SAS!

***

Gillade Sandberg/Witthedens årskrönika ikväll. Den har legat ute på nätet ett tag, men jag såg den först idag. Underbara bilder på Charlotte
Kalla. Men mest gillade jag de långa bitarna med skön musik och idrottsbilder. Konståkningen från Göteborg och den allsvenska fotbollen. Sport kan verkligen vara vackert!

***

Läser i tidningen att att poker vill vara med i OS 2012.
Ställ er i kö, pokerspelare. Jag har länge lobbat för att ”Den förvunna diamanten” ska vara med på OS-programmet.
Och Finans. Minns ni Finans?

***

Skönt förresten att jag själv dök upp i bild under rubriken ”Världens bäste Karlsson”. Dessvärre handlade inte inslaget om mig utan om golfaren Robert.

***

Nu ska jag koka kaffe. Måste vara pigg pigg pigg inatt när babykronorna spelar final.
Är ju inne i lite flyt nu känns det som, efter min femhundring på Cologna i Touren; så jag har tippat 3-3 till ett hyggligt odds.
Sen får Sveriges gärna vinna i förlängningen denna gång.

***

Slutligen två frågor:
1) Varför äter jag inte mer blåa vindruvor ? Det är ju jättegott!!
2) VAR ÄR MITT BAGAGE!???!!?

/ Jonas

Explore posts in the same categories: Uncategorized

3 kommentarer på “BINGO!”

  1. Maria Says:

    Svar på fråga 1: För att du ycker synd om de gröna vindruvorna som alltid blir lämnade ensamma kvar i affären???

  2. todde Says:

    du ock nicke själva i europa och bloggen sköts grymt bra, med intressanta uppdateringar och inblickar i vad ni gör och vad ser och upplever…..till ottawa skickar svt en hel jävla gruppresa och ingen kan blogga…….

  3. ma48 Says:

    Loser. Av verbet ”lose”. Med ett ”o”. Skärpning, för sjutton gubbar.


Kommentera

