Smitta mig!

Japp! Då var middagen säkrad! Både Nicke och jag prickade Teichmann som segrare, men i övrigt inga andra rätt på pallen (jag hade Sundby/Bauer och bankdirektören tippade Rönning/Bauer). Jag behöll mitt försprång och middagen är min. Champagne, rysk kaviar, ostron och gåslever …mmmm.
Tyvärr insåg vi just att stans bästa restaurang är fullbokad (kommer ni någon gång till Cavalese så missa inte El Molino). Molto bene!

***

På tal om vad så sprang jag på Gunde idag. Han var på ett strålande humör trots att han ansvarar för en sjukstuga. Sverige skulle i nuläget behöva byta ut samtliga sju vallare mot sju allmänläkare. 
Gunde  hade faktiskt ont han också. När jag frågade om han skulle åka några skidor härnere pekade han på sitt ena underben. ”Gubbvad”, sa Gunde.

***

Tyckte Rickardsson såg stark ut. Han imponerar på mig och har verkligen tagit ett rejält kliv i år. Hudiksvallsåkaren är ofta är klok i sina bedömningar; går inte med på alla rusningar och tar placeringar på rätt ställen. Synd att han trasslade till det lite inledningsvis. Han tappade kanske inte så mycket tid, men däremot lite rytm.
I nuläget är han given startman i mitt VM-stafettlag. Hoppas formen håller i sig till Liberec (den får förstås gärna bli bättre!!). 

***

Jag förstår inte varför alla blir sjuka utom jag. Nu när jag behöver en lindrig förkylning som bäst är jag pigg som en mört.
Vet inte hur det gick till men jag har tydligen lovat Nicke att klara av ”Final climb” imorgon bitti. Han  påstår att jag ska göra det på tid, men jag är tveksam. I så fall är mitt mål att göra klättringen på tre gånger så lång tid som herrarna. De klarar backen på ungefär en kvart – mitt mål är 45 minuter.  Men jag är orolig att jag går ut för hårt och tvärdör – då blir det verkligen Final climb.

Därför ska jag ner i gymet nu. En timme testcykel känns som en bra uppladdning. Om du läser detta Marcus Hellner – kom gärna förbi och hosta lite på mig. Känns som min enda utväg.

***

Jo, förresten, på allmän begäran:
Imorgon är det dags för 20 frågor. Det har ramlat in betydligt fler än så, men jag väljer ut 20. Sista chansen alltså, om du undrar något. Kommentera detta inlägg eller skriv till karlsson@svt.se
Mina favoritfråga hittills är:
Hej Jonas. Min kusin säger att du genomgått en större magoperation och att du bara kan äta flytande föda. Stämmer det?

Nu: gymet!

Explore posts in the same categories: Uncategorized

8 kommentarer på “Smitta mig!”

  1. Lance Says:

    Gunde är så j…a skön !
    Kanske någon vill läsa på om ”Gubbvad”:
    http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=669556

    Herr Krönikör: En timmes testcykel, vad ingår i det programmet ?

  2. Lillis Says:

    Ska bli intressant att se vilka frågor som kommer att besvaras 🙂
    Lycka till med Final Climb. Hoppas att det inte blir din sista. Ta det lugnt vet ja! Vem ska annars roa oss med roliga blogginlägg?

  3. Martin Says:

    Karlsson klättrar – Vilka rubriker det kan bli. Ska bli kul att få höra om din klättring om du nu inte insjuknar vill säga

  4. Lillis Says:

    Håll dig frisk och se till att fånga prestationen på film så vi som inte är på plats kan få se det också. Inte bara Nicke.

  5. Robin Says:

    http://www.teamsunpocket.blogg.se

    läsvärdblogg även detta!

    värt att kolla in krönikören!

    och för övrigt tycker du att det är rätt väg av sverige att bilda ”team” ?

  6. Karlsson Says:

    Bra jobbat i veckan!!!
    Och även bra jobbat uppför backen!!!

  7. got7 Says:

    Vi kommer ihåg var vi läste det….bra tippat!


Kommentera

