Ryktet om min bloggdöd är överdrivet

Ingen Vinterstudio. Ingen Sportspegel. Inget Sportnytt. Ingen krönikör. Ingenting.

Ledig.

Det var Sportspegelredaktör Björk som väckte mig ur min jobbdvala. Ville jag skulle fixa ett möte med Charlotte Kalla till söndagens Sportspegel.

Fixat.

När jag ändå var igång bestämde jag mig lite trevande för att ta min första kontakt med en dator sen vinterstudion släckte ner tre dagar före julafton. Tillbaka i cyberrymden så är Vinterstudiobloggen numera alltid första stoppet. Ser att Krönikör Karlsson har varit oroad över min hälsa. Gulligt. Men onödigt. Visserligen har jag lite feber och en förkylning men jag räknar med att ta kål på dom elaka bakterierna på nyårsafton.

Läser igenom inläggen nu och tycker att Krönikören klarat av att hålla bloggen igång på egen hand. Visserligen med hjälp av en uppdiktad utbytesstudent. Men ändå.

Bestämde mig. Teven ska vara avstängd. Inte bli en konkurrent till lek med barnen när jag nu är helt ledig. Tour de ski utan Kalla gjorde det hela lite lättare. Har såklart ändå sett en del när tilfälle getts. Har försökt vara en ”vanlig” tv-tittare och bara njuta men det är svårt. Sitter alltid och funderar på hur sändningar produceras och kommenteras. 

Ledighetens sportteve-höjdare var Krönikörens Krönika över OS. Räknade till fem gåshudar. Krönikören och Redigerar-Bewarp är duktiga. Usain Bolt är snabb.

Gör comeback i arbetslivet på söndag som programledare för Sportspegeln och sen jobbar jag varje helg fram till slutet av mars med Vinterstudion. Kommer finnas många arbetsdagar att blogga på alltså. Det här är en ledig dag så jag slutar här genom att önska er alla ett riktigt gott nytt år!

Vi hörs å ses snart igen.

/popsen

Explore posts in the same categories: Uncategorized

One Comment på “Ryktet om min bloggdöd är överdrivet”

  1. got7 Says:

    Kalla i spegeln, nice. Skumpa kan ta död på basiller mixar du det med att spela Kents nya På drift på repeat så blir du frisk, jag lovar. Undrar om krönikören laddat ned den från http://www.kent.nu innan han fyllde Ipoden…..nanananananannnananananaaaananana!


Kommentera

