Nån driver med mig… eller?

Tävlingsfritt idag. Ledigt och en dag i Prag.
En dag med ett mysterium.
Igår fick jag ett annorlunda meddelande från hotellet.

Hade just varit i gymet och cyklat en timme och när jag kom tillbaka till rummet låg en inskjuten lapp innanför dörren med rubriken ”Message service”.

Normal brukar det handla om färdig eller försenad kemtvätt, ett fax (jo de används fortfarande!) eller kanske en hotellräkning.

Den här gången var det något helt annat:

Hej Jonas,
Jag är ett stort fan av dig. Jag är utbytesstudent och såg att du var här.
Tänkte därför överraska dig med en flaska bubbel… och mig själv.
Du kan väl höra av dig?
Kram XXXX (tjejnamn)
070-XXXXXXX

Alltså … Nån driver med mig – frågan är bara vem..? 

Jag känner väldigt få som bevakar denna tour. Niklas Jonsson är skäligen misstänkt, men han blånekade när jag konfronterade honom med detta. Det var heller inte hans handstil och dessutom var han ju i gymet samtidigt som jag, så han har alibi.

Grejen är ju att väldigt få svenska journalister är här och bevakar Touren (ingen mer från SVT) – så det finns få att anklaga. Att det skulle vara Peter Wikström (TT) faller på sin egen orimlighet, så kvar är bara Aftonbladets utsända, men det känns inte heller troligt.
Fotografen Jimmy Wixtröm verkar i och för sig vara en kul kille, men jag känner honom inte speciellt väl. Och AB:s reporter vet jag faktiskt inte ens vad han heter…så … nä.

NRK? Nja… knappast. De bor visserligen på samma hotell men lappen var skriven på perfekt svenska och det var ett svenskt mobilnummer.

Men å andra sidan verkar det ju nästan mer orimligt att det verkligen är en svensk utbytesstudent som vill träffas.

Hitta och Eniro gav inga svar så i förmiddags var jag tvungen att stilla in nyfikenhet.
Jag ringde, men fick inget svar…

Jag kan verkligen inte lösa detta mysterium. Snart återstår bara att tro på vad som verkligen står.
Hmm … Jag ligger lågt ett tag till.

/ Jonas

Explore posts in the same categories: Uncategorized

One Comment på “Nån driver med mig… eller?”

  1. Erik Says:

    Hoppas det var ett tjejnamn på lappen iallafall. 🙂
    Kolla upp om numret är registrerat på eniro eller hitta.se…


Kommentera

