Krönikörlock Holmes

Krönikören är inte bara krönikör.
Han är dessutom en lysande detektiv.
Jag kan inte avslöja vare sig källor eller metod, men mysteriet har fått sin lösning.

Det var mycket riktigt ingen utbytesstudent vid namn ”Anna” som ville dricka bubbel med mig igår.
Men det var heller ingen av de jag först misstänkte.
Det var en joker.
Jag behövde aldrig kolla upp numret eller ens ringa – han avslöjade sig själv.
Busted by Sherlock Karlsson!

Och det troliga är jag faktiskt kommer dricka lite bubbel med denna kraftige man innan han måste hem till Borås.
Om du inte redan dragit vidare till Nove Mesto, Erik?

lappen1
Lappen som skakade världen

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

