Frågestund

Nu när jag inte behöver bekymra mig mer över en student-date så är det dags att ta sig en läsarförfrågan.

Bland era tidigare inlägg fanns en önskan om att jag ska svara på era frågor.
Typ en chatt, fast i bloggform.
Så – kom igen. Skriv ner vad ni undrar som en ”kommentar” nedan eller maila till karlsson@svt.se

När jag fått minst 20 frågor så kör vi.
I väntan på det ska jag träna, men allra först ska jag dricka upp mitt Starbuckskaffe och läsa ut min bok.

20081230002
I väntan på träning och frågor

/ Jonas

Explore posts in the same categories: Uncategorized

10 kommentarer på “Frågestund”

  1. magnus Says:

    Tjena Karlsson!
    Tack för bra jobb och en grym OS-krönika!
    Eftersom erbjudandet finns så passar jag på att ställa tre frågor:

    Får ni ta med er era familjer när ni är ute och reser? Speciellt nu när det är jul och nyårshelger?
    Åker du några skidor själv när du är på sådana orter?
    Vad är det viktigaste du packar ner inför en skidtävling?

  2. got7 Says:

    Vilken Erik?

    Hur har svenska åkarna reagerat på sprintcirkusen?

    Vad har andra nationers åkare för åsikter om sprinten?

    Vad säger Gunde?

    Hellner borde göra en Ara och bli folkkär i det konstiga landet Sverige!

  3. Danne Says:

    Hej Jonas!

    Tror du att du kommer att jobba likadant som du gör nu om fem år?

    Är det inte ett av dom absolut bästa jobb man kan tänka sig när man får rese runt och dessutom ägna sig åt idrott något som man verkligen är intresserad av?

    Får du själv vara med om upplägget när ni planerar inför vintern, vart ni ska åka och får ni själva välja var ni skall bo när ni är ute och jobbar?

    Hoppas du får en skön vistelse under Touren och fortsätt med dina krönikor om sport, något som jag tror att de allra flesta uppskattar mycket!

  4. Nilla Says:

    Hej och tack för en bra blogg (men vart försvann popsen???)
    Hur tror du att det går för Sverige i skid-vm i vår?
    Vad lyssnar du på för musik?
    Bästa bok?
    Har du åkt skidor själv?
    Brukade du inte ha en ring på ditt finger förresten……….? 😉
    En sak till…… när sänder ni tävlingarna imorgon?

    Kraaaaam från Nilla

  5. Adam Says:

    Bra blogg, den ligger uppe som en av mina startflikar!

    undrar över vad du tycker om Alpina landslagets säsong så här långt. Vissa glädjestunder finns det förstås så som Järbyns, Olssons pallplats t.ex. Men ska vi inte kunna kräva mer av vårt landslag än vad dom presterat så här långt? Menar det har sagts några gånger att vi har det bästa landslaget i slalom, vad hände?

    Jag har slutat följa Alpint pga att jag gärna följer sporter där sverige står representerat med chanser på framflutna placeringar, jag känner inte så inför alpina delen av vinteridrottandet längre, så jag har inte sett en tävling sen Världscupavslutningen 07/08, riktigt tråkigt!
    Tacka vet jag skidskyttet och längdskidåkningen!

  6. Magnus Says:

    Hej Jonas

    Mkt vasaloppstankar i mitt huvud och troligen många andras som följer touren med dig och Nicke. Undrar nu om du har några funderingar på att åka vasaloppet ngn gång. För du har väl aldrig åkt? Eller varför inte satsa på att bli åkande reporter i VL 09. ;=)

    Ps. håller med om att gårdagen sprint var ett skämt!

    MVH Magnus

  7. Jakob Says:

    Hej!
    Har du koll på var kan man få tag på Mattias Fredriksson ursinnigt snabba lopp från Vm-stafetten 2003 i Val di Fiemme?
    Är synnerligen sugen på att se det igen!

    Tack för bra insatser från kommentatorsbåsen.

  8. Håkan Says:

    Vill bara tacka så mycket för en väldigt trevlig och rolig blogg =) Och tack säger jag också för den fina bevakningen och det mycket professionella kommenterandet av inte bara den pågående touren utan ALL idrott överhuvudtaget som intresserar oss svenskar. Synd bara att idrotter som tyngdlyftning och styrkelyft inte får någon plats i televisionen. Tråkigt tycker jag.

    Gott Nytt År på er allihopa!!!

  9. Henrik Pehrson Says:

    Hej

    Tack för trevliga program och blogg.

    Några skidfrågor:
    Hur mycket tror du Kuitunen har tjänat på att vara dopad? Hade hon kunnat vara så bra utan doping?

    Ser du något slut på alla dessa dj..la mass-starter i skidåkning? Tidigare såg jag fram emot skidåkning på både herr- och damsidan. Föredrog också längre lopp, såsom 5-milen, där stora skiftningar kunde ske under den sista milen. Med mass-start räcker det att se sista 500m i herrlopp – oavsett distans, då i princip samtliga åkare finns med i en stor klunga. På damsidan är det lite roligare då avstånden blir större, men även här har det blivit sämre enligt mig. Denna brist på spänning har gjort att jag numera endast sällan ser på skidåkning på TV och jag antar att jag inte är ensam om denna åsikt.

    Gott Nytt År


Kommentera

