Gåslever, tryffel och en flarra Champagne, tack!

Det har kommit vissa klagomål på bloggandet från södra Sverige.
En blogg kräver bilder, sägs det.
Jag kan hålla med om det.
Men bilder kräver kamera.
Eller åtminstone en fungerande mobiltelefon.
Jag lovar att försöka åtgärda detta under resans gång.

***

Nu sitter vi i down town Prag; i en enorm mässhall som tillfälligt tjänstgör som hangar för press, vallare och aktiva.
En knapp timme kvar till sprintkval och lägesrapporterna från svenska laget säger att alla mår bra (Fredriksson har åkt hem).

Viktigaste dagen på Touren hittills. Ikväll summerar vi efter tre dagar och då avgörs första etappen i Nickes och mitt middags-tips.
Vi har ett sedan länge utarbetat poängsystem för loppets tre främsta.
Jag leder med två poäng efter två dagar, men det känns som att det är idag som är överraskningarnas dag – den mest svårtippade.

Av förklarliga skäl tänker jag inte avslöja mitt tips redan nu, men jag räknar iskallt med att bli bjuden på en trerätters middag i kväll (liksom i davos häromveckan) på någon av stans finaste krogar.

Nicke såg orolig ut igår när jag sa att det finns en krog med två stjärnor i Guid Michelin ganska nära hotellet.

Den som vill hjälpa till med tips kan ju skriva in 1:an, 2.a, 3:an i dam- resp. herrklassen i kommentaren.
Ett litet pris utlovas till den som slår mig =)

/ Jonas

Explore posts in the same categories: Uncategorized

3 kommentarer på “Gåslever, tryffel och en flarra Champagne, tack!”

  1. Magnus Says:

    Då vasaloppsträningen ligger på pga efterhängsam hosta så finns inte mkt annat att göra än att följa era bloggar och sändningar på TV (sämre kan man ju ha det ;=).
    Här kommer mina tips för dagen!

    damer
    1) Marit Björgen
    2) Petra Vladic
    3) Pirjo Muranen

    Herrar
    1) Tor Arne Hetland
    2) Petter Northug
    3) Dario Cologna

    MVH Magnus i Falun

  2. Lena Says:

    Försöka kan man ju alltid 🙂 Här kommer mitt tips:

    Damer:
    1. Kowalczyk
    2. Björgen
    3. Majdic
    Herrar:
    1. Cologna
    2. Hetland
    3. Northug

    /Lena

  3. Victor Says:

    Hej!!

    Tack för grymma sändningar, men jag skulle vilja se mer patriotism från kommentatorerna, som när Hellner blev uppkäkad i sista kurvan, vi blev helt galna här hemma redan när vi såg det första gången. Efter reprisen var det ännu värre, medans Nicklas och Jonas tog det lugnt och efter ett par repris varv så ansåg ni att de skulle lämna in en protest, jag vill se mer spontanitet, mer engagemang, tänk är Wikegård i det läget.

    Annars är Vinterstudion en av få anledningar till att man nästan acepterar att betala tv licensen, tack ännu en gång


Kommentera

