Årets julklapp

Motsatsen till bra är dålig.
Motsatsen till mörk är ljus.
Motsatsen till en GPS är Niklas Jonsson.

Niklas Jonsson har inte bara ett imponerande uselt lokalsinne. Han saknar helt förmågan att läsa kartor.
Som en kompass i random-läge.
En kartböckernas tombola.

Därför var jag förutseende nog att redan igår inhandla årets mest praktiska julklapp till mig själv. En uppdaterad GPS med kartor för hela Europa.
Kommer behövas när Nicke och jag ska kuska runt i Europa under tio Tour de ski-dagar. Närmare 200 mil i bil i Tjeckien, Tyskland, Österrike och Italien.

I övermorgon bär det av. Sen ska jag åka skidor som bara den.
Kommer behövas. Just nu känner jag mig som Monthy Pythons ”Mannen som åt tills han sprack”.

God Jul på er!

/ Jonas

Explore posts in the same categories: Uncategorized

3 kommentarer på “Årets julklapp”

  1. Tobbe Says:

    God jul 🙂

  2. Magnus Says:

    Lycka till i Europa! ser mkt fram mot era sändningar från Touren. Förövrigt tillbringars Julen i skövde och till min förvåning tampades jag (eller var mest ivägen!) med Marcus Hellner på Skövde konstsnöslinga om ca 1000m på julafton förmiddagen. jag kan lova att han såg ruskigt snabb ut, inte bara i gemförelse med mig.

    God fortsättning

    Magnus

  3. degen Says:

    JO du.. Jonsson är ju inte känd som navigeringskonstens Rivaldo. Fråga bara lumparpolarna på 119 i Boden.
    Han tränade aldrig utanför elljuspårets stolpar trots att det fanns miltals med fin skid och löpterräng i området…


Kommentera

