Max om inhoppet på Blommans redaktörsroll…

Känns skönt att få komma in i Vinterstudiogänget. Många är chockade över mitt inhopp, David Fjäll t ex tror fortfarande att jag ljuger. Men man ska komma ihåg att jag har en gedigen bakgrund som alpin redaktör, säsongen 2004/2005 kuskade jag runt i alperna med André, Björn, Stig och de andra. Firade min 30-årsdag i Lenzerheide, bland mycket annat. Måste ju ge lite vintersport-cred?
Min tyngsta insats så här långt är att jag fick tag på ett antal reportage från norska NRK på världscupledande Svendsen. Till ingen nytta visade det sej, han ska inte tävla i helgen…
Dock har jag lyckats rekrytera förre landslagsåkaren Janette Hargin som gäst i helgen. Hon kommer funka kanon i soffan.
I övrigt kan sägas att André skamlöst försöker utnyttja min osäkerhet som rookie för att driva igenom idéer som Blomman aldrig hade accepterat.

/”Praktikant-”Max

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

