Ironi funkar inte på internet…. (FYI, inte på svt heller)….

De har varit ganska lugnt på vinterstudio fronten för mig senaste tiden, haft lite andra saker för mig (inte planerat novellsamlingar). Idag upplevde jag dock vinterns mest frusna tillfälle…, det utspelade sig i Sigtuna och allt var JR’s fel (JR jobbar på svt nyheter). Vi var där för att testa en liten ”live”-sändningspryl och då hade JR fått för sig att sigtuna kunde vara en bra plats för detta, never again säger jag, allt sket sig, det regnade, blåste och var rent ut sagt svinkallt, sen att inget av det vi skulle testa fungerade gjorde ju knappast saken bättre. Vi tog dock revansch när vi på eftermiddagen testade utrustningen för att livestreama statsministerns jultal (rimmar på fultal), ett ganska långt (ca 40min) och tråkigt tal om nån frågar mig. Under tiden Statsministern babblade på så började en tvångstanke ta form i min hjärna, en röst sade åt mig att kasta åtminstone en av mina skor på honom, fick kämpa för att tanken inte skulle övergå till handling, tror inte han hade sett det roliga i det.

Peace out
Calle

Explore posts in the same categories: Uncategorized

One Comment på “Ironi funkar inte på internet…. (FYI, inte på svt heller)….”

  1. Praktikanten Says:

    Hahaha, priceless Calle! Tror faktiskt att ironi funkar, är bara en fråga om ålder…


Kommentera

