borde jag ha tackat ja till let´s dance?

Vi kan konstatera att det blev en lyckad fest. Och ett underbart luciatåg. Dans och sång och glada människor på båda ställena. Kan man önska sig mer?

Förutsättningarna: Oro över planeringen och karaktären. Julfest med jobbet torsdag kväll. Luciatåg på dagis tidigt fredag morgon.

Krönikörens lögn: Jag har en vit månad så det är lugnt popsen du kan sitta vid mig vid julbordet jag ska inte dra med dig på några dåligheter. Jag tar bilen så du kan åka med mig hem.

18.30 Ankomst till festvåningen.

18.36 Krönikören anländer utan bil.

19.04 Drink.

Men. Det var både den första och den sista så jag infriade ändå en del av min målsättning. När två framstående representanter för Hockeykväll och Lilla Sportspegeln lite senare ledde dom lyckliga styrkorna mot nya dansgolv tog jag min säck och gick hemåt.

Säcken innehöll ett förstapris från vår danstävling. Trots att jag kallades in som reserv i sista stund så dominerade jag och Vickan tävlingen som är något svårförklarad. En dagstidning och förmågan att sätta sig snabbt var minst lika viktiga som själva dansen. Kanske gjorde jag ändå fel när jag tackade nej till att medverka i nästa omgång av Let´s Dance. 

Däremot blev det ingen seger i Golden Performance. Borde anat att Krönikören skulle bli svårslagen.

Föreställ er detta: Krönikören iklädd en stor sombrero bankandes på en stor magtrumma sjungandes ”Eviva España”. Det sändes i samband med att Krönikören under fotbolls-em träffade spanjorernas största supporter som följt landslaget alla år utan att få uppleva någon framgång. Nu blev det vinst för spanien. Och för Krönikören.

Snart skidskytte. Om Ulfbåge skulle verka splittrad när han kommenterar så finns det en förklaring. En mård har ätit upp hans sommarstuga. ”Som en krigsskådeplats” enligt Christer. Men det är ingen fara. Tydligen finns det en mårdförsäkring.

Nu tillbaka till planeringen av helgen. Ses snart!

/popsen

Explore posts in the same categories: Uncategorized

4 kommentarer på “borde jag ha tackat ja till let´s dance?”

  1. Andreas Says:

    Den stora frågan är ju om ulfbåge tänker kolla ”på spåret” ikväll.

  2. Krönikören Says:

    Vaddå luciatåg halv åtta??
    Min klocka ringde 04.55 !!!!
    men tro inte att jag var trött eller kinkig för det. Ställde mig rak i ryggen, andades in den nya dagen och gjorde 28 tåhävlingar.
    Sen gick jag ut och spran en halvmil innan jag tog taxin till Arlanda.
    Eller inte.

    Men upp kom jag. Och iväg kom jag. Och nu när klockan passerat lunch och en sönderkokt laxpasta vilar i krönikörsmagen ska jag strax ut och skida i snöfallet i Davos.

    En undran bara. Vart tog pokalen jag vann igår vägen?
    Stal du den Pops?
    Eller kan möjligen Bågens mård beskyllas??

  3. Andreas Says:

    Jag kräver Eviva España klippet på youtube eller svt play snarast!

  4. Roger Says:

    Mården är ett köttätande djur.


Kommentera

