Ett trött konstaterande….

Jag hade 300 grader varmt på hotellrummet inatt.
Nej det hade jag inte.
Men 200. Typ.
Hur varmt som helst.
När jag begav mig ut i korridoren för att försöka hitta en termostat sent igår kväll mötte jag Pops. Med tandkräm på ett finger!
Tydligen var hans tandkräm slut och han skulle låna av redaktör Blühme, men glömde tandborsten.
Det var en märklig syn.

Herr Hård ringde från La Clusaz och meddelade att det idag var strålande väder.
Stafetter på programmet och Sveriges chans är nog på herrsidan. Känslan såhär på morgonen är att det mesta hänger på förstasträckans Daniel Rickardsson. Han måste göra ett mycket bättre race idag än i masstarten igår. Kan han hänga med runt så har Sverige ett lag som är starkt nog att slåss om en pallplats.
Chansen hade varit bättre om det snöat lika mycket som igår.

Jag bor på samma våning som ryska herrlandslaget. Samtliga har ställt ut mellan tre och fem par skor utanför sina dörrar, vilket får till följd att det, förutom värmen, även luktar vidrigt.
Jag somnade sent och vaknade yr i skallen med total vätskebrist.  Tröstar mig med att Pops faktiskt är tröttare (konstigt nog – för han borde sova som en klubbad julegris nu när han inte har två hostande och skrikande småttingar som håller honom vaken dygnet runt).
Men som sagt: det är inte lätt att sova på hotellet.

Det var en stor norsk dag igår. Och nu, nör jag aningen sömig ögnar igenomn startlistorna kan jag konstatera att det faktiskt kan bli fyra norska segrar idag också. Det K A N bli så.

/ Jonas

Explore posts in the same categories: Uncategorized

4 kommentarer på “Ett trött konstaterande….”


  1. hej popsen

    efter ha läst om era liv så är livet som sportreporter inte samma på alla ställen men något har fått mig att någongång jobba med svt, jag har inte sett en sänding med er men läser bloggen varje dag 😛

    skriv gärna tillbaka till min mejl men jobbet går före, hm vad blir det nästa helg?

  2. janne Says:

    Lite kul…att Jonas säger detta! får jag ställa motfrågan? angående våra egna insatser som bara dyker upp! Kalla!? medflera..och för att bara byta sport till simning behöver jag säga mer???????? nä håll igen innan du fått rent framför din egen dörr!!!

  3. janne Says:

    Detta kommer väl att tas bort som vanligt..
    Vem är det du försöker att svartmåla?oss i Sverige som med knappt 9 million invånare som ändå lyckas att slå VÄRLDSELITEN hallå gubben! vakna upp! Har bannemig inte sett en sämre journalist!!!!

  4. janne Says:

    Era fega enväga… Tur att vi har våran gröt som gör att vi kan vinna över dem som korsat gränsen…


Kommentera

