i sviten efter vinterstudiopremiären…

sitter på mitt rum med redaktör blomberg å planerar sändningen imorgon, vet inte riktigt varför eftersom verkligheten ändå aldrig blir som man tänkt sig…vi återkommer till det

-du har ju en svit, utbrast redaktörn (som är förvillande lik producent pettersson nu när båda kör krönikörsstuket med helskägg, dom är vad man skulle kunna kalla en rödlätt svt-variant av zz top…) ska försöka belägga detta påstående imorgon med en bild inifrån sändningsbussen som kallas för buss även fast den storleksmässigt snarare påminner om en normalstor bil

sanningen är nog snarare att jag har ett normalt rum och att redaktörens är aningen trångt…spelar faktiskt mindre roll under en så´n här intensiv helg eftersom det enda man orkar med när sändningen är över och nästa dag färdigplanerad är att ramla ner i säng…

särskilt efter en dag som den här…ni har ju kanske läst vad krönikören skrev om vår start av vinterstudion

för att tala skidskyttespråk så var vi på väg in till första skyttet med tomt magasin….

inga inslag

inga intervjuer

ingenting från frankrike

inte ens en vinjett att köra ut

hörde min egen röst med fördröjning och eko….det ska ni prova nå´n gång om ni har tråkigt…

dessbättre så var det här med ett par minuter kvar till sändning

allting var testat på fredagskvällen och tekniken i stockholm funkade bra så jag fattar inte hur det kunde bli så mycket strul över natten…vet inte heller vem som löste det, eller hur….i ett så´nt läge är man bara tacksam ATT det löser sig

vet inte hur mycket ni som tittare märker av det när ni sitter å kollar…

i östersund var ändå humöret på topp hos norrköpingsduon buss-benke och johan-ljud som tillsammans med skäggtvillingarna sliter som djur inne i den normalstora bilen (den som kallas sändningsbuss) för att allt ska funka. Det är tack vare så´na killar som jag, magda å krönikören ändå kan känna oss ganska lugna å se glada ut i studion…

magda ja…hon får inte nå´n lugn å ro direkt, det går inte många minuter mellan besöken från tyskar  som vill prata lite eller fotas ihop med magda….hon är fortfarande grymt stor i skidskyttevärlden!

tyckte ni att det var snålt med svar på era frågor så beror det på dataproblem,  enligt data-calle ska jag visst inte ha datorn utomhus i kraftigt snöfall….maila gärna vidare frågor till vinterstudion@svt.se så ska jag försöka bättra mig imorgon…skicka frågor till emil jönsson om ni vill, sveriges bäste sprintåkare gästar oss imorgon vid kvart över tolv ungefär….

medans jag har bloggat så har redaktören jobbat på riktigt men nu är det dags att sparka ut honom från sviten…måste förresten hänga med redaktören upp till hans kyffe å låna lite tandkräm….

10.30 kör vi igång imorgon ifrån studion i östersund å om det inte är några troll som haft julfest i tv-huset å dansat på mixerbordet så blir det nog ett å annat inslag också….

sov gott!

/popsen

Explore posts in the same categories: Uncategorized

3 kommentarer på “i sviten efter vinterstudiopremiären…”

  1. Emilia C Says:

    haha, MEN jag tycker iallafall att viterstudion funkar sjuukt fint 🙂
    Det ä mitt bäsa i vinter jag tror att ni kommer bli kritallen-vinnande… snart!
    Vi ses snart, tjoohej!!!

  2. Anna Says:

    Håller med. Älskar vinterstudion!! Allra mest skidskytte

  3. Sjunne Says:

    Att inte Henkel släppte förbi wilhelm?


Kommentera

