Chatt från en korvmoj…wind of change

äntligen framme i östersund å inte så många timmar kvar till vinterstudiopremiären nu…skönt! laddade genom att chatta lite…å om ständigheterna var väl lite speciella om man säger så….

cimg14431

det här är korvmojjen på parkeringsplatsen utanför skidstadion i östersund….där hade data-calle fixat uppkoppling mot svt å det var väl också det enda han hade fixat…

cimg1442

ni ser ju själva…hade jag flyttat datorn lite längre åt höger så hade den luktat korvspad å lagerblad vid det här laget…

jag å krönikören (iklädd trikåer) trängdes med en tysk journalist, som satt och nynnade gamla scorpionshits, på en yta inte större än…ja, en korvmoj…

min tyska är lite rostig efter en lång sommar men ändå rätt okej….fast när rudolf schenker-wannabeen visslat klart wind of change så var det  enda jag uppfattade av hans snack i en walkie talkie att han ropade efter ”das Kanelbulle…” kanske låter magda sköta intervjuerna på tyska imorgon….

hur som helst var det kul att chatta med många bra frågor om den låååååååånga vinterstudiovintern vi har framför oss….fortsätta fråga på vinterstudion@svt.se och diskutera på forumet så kommer vi fånga upp intressanta diskussioner i sändningarna….

hela chatten hittar ni här så fort som linn fixat det åt mig….ja jag vet jag ska lära mig att göra det själv men min dator säger att jag inte har befogenhet….verkar vara en ganska klok dator…
Linns anm: Här är chatten med dig Popsen!

apropå gamla sköna hitlåtar började vi av nå´n anledning prata om ”more than words” (hur gick det till??) redaktör blomberg gastade att det var F R Davids som gjorde låten men tystades såklart omedelbart eftersom Davids hit bara hette ”words”….istället kunde jag stolt drämma till med gruppnamnet ten sharp!!…data-calle sågade direkt och sa att ten sharp´s hit hette  ”you”…kände mig ändå rätt nöjd när jag grävde i minnet och fick fram bilden av ”more than words” -duon…två långhåriga killar på varsin pinnstol med gitarrer i en svartvit video…. plötsligt vrålar krönikören från rummet bredvid ”det var extreme som gjorde more than words”….så var den diskussionen död…krönikören har många strängar på sin lyra…

vi börjar känna oss redo för sändning…

/popsen

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

