60 mil i minibuss…

Japp då var de dags igen då…

Befinner mig norr om polcirkeln, i en liten stad som kallas för Östersund, för er som inte vet vart de ligger så kan jag meddela att man svänger vänster efter sundsvall, som i sin tur ligger ca 40 mil norr om norrtull. Jag har varit härr förr ska ni veta, närmare bestämt ca 10 månader sen och jag vågar påstå att det inte hänt mkt sen dess, allt är precis som jag minns det, kallt som attan, somliga här uppe säger att det är friskt, skitsnack säger jag…., det är kallt och inget annat. Ni kanske undrar vad jag gör här…., jo sörru det ska tävlas i skidskytte.

Jag och kenta harvade upp genom Sverige i en minibuss, inga större incidenter på den resan inte förutom möjligtvis den åttioåriga gubben som hade voltat av vägen någonstans mellan Ånge och Östersund. Som ni förstår så förväntade jag och Kenta det värsta när vi såg de här……

(tanken var att ni skulle fått se en bild men jag saknar tydligen behörighet att ladda upp bilder)

Hur som helst så låg bilen upp o ner i diket, men som tur var så lyckades gubben kravla sig ur själv och han verkade mer brydd över hur han nu skulle ta sig hem.

//Calle

Ps jag vet att Östersund inte ligger norr om polcikeln så för er som tänkt lägga massa kommentarer om just det kan ju göra ngt roligare istället.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

